Meld je nu aan!

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word donateur

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Doetinchem het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Word dan donateur van Present.

Steun ons met een gift

Gezocht: Fietsvrijwilligers!

Fietsen is voor ons Nederlanders heel gewoon. Maar wat als je volwassen bent en nooit hebt leren fietsen? Dat is de situatie van veel vrouwen die nog niet zo lang in Nederland wonen. Daarom is Present op zoek naar mensen die hen willen helpen bij het leren fietsen.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Hoppa! Een zaterdagochtend, twee aanhangers en vijf enthousiastelingen van de Rotaryclub Doetinchem

Deze alleenstaande moeder van drie kleine kinderen wist niet wat ze hier mee aan moest. Er zijn geen financiële middelen om dit te regelen, beperkt netwerk en de zorg voor de kinderen, tja, hoe pak je dit dan op? Hulpverlener van Zozijn riep hulp in via Present en afgelopen zaterdag hebben we alles af kunnen voeren. Ook een opgeruimde tuin zorgt voor een opgeruimd hoofd. En de kindjes kunnen veilig in de tuin spelen.

#presentvoorelkaar #handson #rotary #metelkaarvoorelkaar
... Lee meerSee Less

1 day ago

Comment on Facebook

Jullie zijn geweldig👍

Weer een prachtige prestatie geleverd

View more comments

Afgelopen half jaar deden 25 eerstejaars studenten GC Sociaal werk van het Graafschap College mee met Jong Present, een vorm van Maatschappelijke Diensttijd (MDT). Elke week, 6 maanden lang, zetten de studenten zich in voor de maatschappij en de medemens 💜👍. Vorige week ontvingen ze allemaal hun dik verdiende certificaat.

De studenten waren enthousiast over de afwisselende projecten waarbij ze kennis maakten met verschillende doelgroepen. Ze deden mee aan:
👉 Activiteiten met jonge vluchtelingen.
👉 Organiseren van een inzamelingsactie voor vluchtelingen.
👉 Meehelpen op een zorgboerderij met mensen die daar dagbesteding volgen.
👉 Verschillende projecten waarbij iemand zonder netwerk hulp nodig had bij het opruimen van zijn of haar woning.
👉 Een project bij Pluryn waarbij samen met de jonge bewoners van Pluryn een schuurtje omgetoverd werd tot chillplek.
👉 Pannenkoeken bakken, bingo spelen en wandelen met ouderen.
👉 Organiseren van kinderactiviteiten voorafgaand aan een theatervoorstelling.
👉 Klets & Koek, een multiculturele vrouwenochtend.

Door deze projecten, kwamen de studenten in contact met mensen die ze normaal niet zo snel zouden ontmoeten. Ze leerden hoe je contact kan leggen met verschillende doelgroepen. Ook zagen ze schrijnende en heftige thuissituaties die ze alleen maar kenden van televisie. Toen wij in een opdracht vroegen “Omschrijf een project van de Jong Present in één woord”, lazen we vaak terug: "Leuk, leerzaam, indrukwekkend, bijzonder, voldoening".

Naast de projecten, leerden de studenten meer over zichzelf door de DISC training, kregen ze een training Pitchen en Presenteren en leerden ze de basisprincipes van Present. Zo werd duidelijk waarom Present een ontmoeting tussen de vrijwilligers en de hulpontvanger zo belangrijk vindt. “De glimlach op het gezicht van de ander, gaf mij een goed gevoel”, vertelde een student. Een ander gaf aan “Ik heb ontdekt dat een situatie vaak anders is dan je je voorstelt en dat je niet uit moet gaan van vooroordelen”.

Jong Present leverde prachtige inzichten op 🧡🙏🍀. Met een voldaan gevoel kijken we terug op een mooi en geslaagd Jong Present traject! 💪😃

#jongpresent #mdt #iedereenkanpresentzijn #sociaalwerk #graafschapcollege #jonggeleerdisoudgedaan #omziennaarelkaar
... Lee meerSee Less

2 days ago

👉 Activiteiten met jonge vluchtelingen.
👉 Organiseren van een inzamelingsactie voor vluchtelingen.
👉 Meehelpen op een zorgboerderij met mensen die daar dagbesteding volgen.
👉 Pannenkoeken bakken, bingo spelen en wandelen met ouderen.
👉 Organiseren van kinderactiviteiten voorafgaand aan een theatervoorstelling.
👉 Klets & Koek, een multiculturele vrouwenochtend.

Door deze projecten, kwamen de studenten in contact met mensen die ze normaal niet zo snel zouden ontmoeten. Ze leerden hoe je contact kan leggen met verschillende doelgroepen. Ook zagen ze schrijnende en heftige thuissituaties die ze alleen maar kenden van televisie. Toen wij in een opdracht vroegen “Omschrijf een project van de Jong Present in één woord”, lazen we vaak terug: Leuk, leerzaam, indrukwekkend, bijzonder, voldoening.

#jongpresent #mdt #iedereenkanpresentzijn #sociaalwerk  #graafschapcollege #jonggeleerdisoudgedaan #omziennaarelkaarImage attachment
Load more

Tweets

Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!"