Leden Rotary knappen huizen op en helpen kinderclub

8 maart 2019

Een aantal leden van de Rotary Doetinchem hebben onlangs een alleenstaande moeder en oudere vrouw in Doetinchem geholpen bij praktische klussen in en om het huis. Een groep van vijf mensen ging aan de slag met een kinderkamer en twee andere Rotaryleden plaatsten een hor en snoeiden de haag. Present koppelde de groep aan deze twee projecten, die door de buurtteam uit Overstegen en Centrum-Noord waren aangemeld.

Bij een alleenstaande moeder, met 4-jarige zoon, heeft de grootste groep de kinderkamer en keuken aangepakt. Ze verfden de muren van de kamer voor haar zoon en richtten deze na afloop in. De keuken werd eveneens voorzien van fris gesauste muren. Tussendoor konden ze genieten van zelfgemaakte soep en broodjes, die de bewoonster voor hen had gemaakt. ‘Als mijn zoontje straks thuis komt, is hij helemaal blij!’ gaf moeder aan. De jongen stond ‘s morgens al opgewonden te wachten bij de deur op de vrijwilligers, hij wist dat zijn kamer opgeknapt ging worden!

Het duo ging aan de slag bij een oudere vrouw, die door haar hernia deze klussen zelf niet kon oppakken. Ze plaatsten een hor in de keuken, snoeiden de haag, verpotten een paar planten en maakten de stenen schoon met een hoge drukreiniger.

Een aantal andere leden van de Rotary hielpen bij Kidsclub in Fort Garry Horse in de Doetinchemse wijk De Hoop. Deze kidsclub wordt een keer per twee weken gehouden voor de kinderen in de wijk.
De Rotaryleden hielpen bij diverse activiteiten in het kader van de komende carnaval. Ze startten met het begeleiden van de kinderen met het maken van maskers. Vervolgens gingen ze in groepjes verschillende spellen doen. Zo gingen de kinderen Limbodansen, voetballen, een stoelendans en een dobbelsteenspel doen. Bovendien showden ze hun masker en carnavalsoutfit aan elkaar. Het was een erg leuke middag met veel blije kinderen en begeleiders. Een groot succes met veel plezier voor jong en oud!

De Rotary Doetinchem wil zich in de toekomst vaker inzetten via Present en daarmee hun maatschappelijke betrokkenheid vormgeven.