Lions en flexvrijwilligers zetten schouders onder projecten NL Doet

4 april 2019

De Lions, Lions Isala en een groep flexvrijwilligers van Present hebben tijdens het weekeinde van NL Doet, meerdere projecten gedaan bij Den Ooiman, Oldershove Wehl en een alleenstaande moeder van twee zoons met een beperking. Er werd geverfd, een trampoline ingegraven, plantjes verkocht, spelletjes gedaan, ouderen vervoerd, schoongemaakt, wafels gebakken, enzovoort. Een actieve dag met leuke ontmoetingen. Precies dat waar Present het hele jaar voor staat: ‘Omzien naar elkaar’.

De Lions Isala werden door Present gekoppeld aan een project bij Oldershove in Wehl. De vrijwilligers gingen aan de slag om de gezamenlijke ontmoetingsplek het Keldertje te sausen en op te frissen en de terrassen en meubilair schoon te maken. Na afloop werd er tijd genomen om samen met de oudere bewoners een spelletje te spelen en met elkaar te kletsen. De Lionsmannen waren gelijktijdig actief bij Den Ooiman. Samen met de bewoners werden wafels gebakken en de Lions hielpen tijdens de open dag met het vervoer van de ouderen in de rolstoelen en de verkoop van plantjes.

De flexvrijwilligers hielpen een alleenstaande moeder bij het ingraven en in elkaar zetten van de trampoline voor haar twee zoons, zodat met name de oudste zoon met een meervoudige beperking in de tuin kan spelen. De moeder kon dit niet alleen en had niemand die haar hier bij kon helpen.