Present en buurtverbinder maken tuin kindvriendelijk

25 februari 2022

Twee vriendinnen, die elkaar kennen van Housefires0314, buurtverbinder Henk en flexvrijwilliger Adrie van Present Doetinchem, hebben in februari een alleenstaande moeder geholpen bij het kindvriendelijk maken van haar tuin. De vrouw woont sinds kort in Doetinchem en kent nog geen mensen die haar kunnen helpen. Toen ze in contact kwam met de buurtverbinder van Schöneveld vroeg ze hem om hulp. Hij schakelde Present Doetinchem in en zo werden de twee vriendinnen ingeschakeld. Samen hielpen de vier vrijwilligers de vrouw. ’s Middags kregen ze nog versterking van een vrijwilliger van de Anna Hoeve.

De vrijwilligers hebben veel werk verzet voor de moeder en haar drie kleine kinderen. Er werd puin afgevoerd, waarna er onkruid en graspollen uit de tuin werden gehaald.  De trampoline werd uitgegraven en verplaatst. En als laatste werd de tuin geëgaliseerd waarna er kunstgras kon worden gelegd. Als kers op de taart regelde een van de vrijwilligers nog een schommel voor de kinderen.

Lekker lunch en taart

Tussendoor trakteerde de moeder de vrijwilligers op een lekkere lunch en taart. De vrijwilligers genoten hier samen met de moeder en haar kinderen van. Het eindresultaat is een veilige tuin waar de kinderen lekker in kunnen spelen. De vrouw heeft de hulp als zeer prettig ervaren, ze is heel erg blij met de kindvriendelijke tuin.

Doe ook mee!

Lijkt het jou leuk om samen met anderen, bijvoorbeeld je gezin, vrienden, collega’s, sportclub, kerkgenoten, enzovoort eenmalig iets te betekenen voor iemand in nood? Meld je dan nu aan en wij zoeken een passende klus voor jullie!