Rotary helpt weduwnaar bij opknappen tuin

17 juni 2021

Vrijwilligers van de Rotaryclub Doetinchem hebben half juni een weduwnaar geholpen bij het opknappen van zijn achtertuin. De tuin was ernstig verwilderd doordat de man als gevolg van een hersenbloeding slecht ter been is en jarenlang mantelzorger was voor zijn vrouw, waardoor hij zelf de tuin niet bij kon houden. De handen van de vijf vrijwilligers kwamen dus heel erg goed van pas. Present koppelde de vrijwilligers aan de man, nadat zijn begeleider vanuit SaNet om hulp had gevraagd.

Met vijf man sterk gingen de Rotarians aan de slag en toverden de overwoekerde tuin in een ochtend om in een toegankelijk tuin, waar de man weer lekker in kan genieten. Ze ruimden de tuin op, verwijderden oude spullen, snoeiden de struiken en maakten de tegels schoon en onkruidvrij. Bij de start van het project had de bewoner aangegeven: “Ik wil het nog zo graag zelf doen”. Door de helpende handen kan hij het nu gelukkig weer zelf bijhouden. Binnenkort gaat hij samen met een flexvrijwilliger van Present nog wat nieuwe planten in de tuin zetten, waardoor de tuin er nog mooier uit gaat zien.

Nu de coronamaatregelen steeds soepeler worden, kunnen ook groepen vrijwilligers weer aan de slag bij kwetsbare plaatsgenoten. Bijvoorbeeld door een tuin op knappen, een kamer te sausen, schoon te maken of iemand te helpen bij een verhuizing. Lijkt het jou leuk om samen met anderen, bijvoorbeeld je gezin, vrienden, collega’s, sportclub, kerkgenoten, enzovoort eenmalig iets te betekenen voor iemand in nood? Meld je dan nu aan en wij zoeken een passende klus voor jullie.