Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Meedoen als Bedrijf…

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Leiden de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf.

Meedoen als Bedrijf

Blog Mieke Kerkhof:

‘Ik zit gewoon te suizebollen’

‘Ik zit gewoon te suizebollen, dat jullie hier zijn.’ Aan de keukentafel kijkt Ans* het kringetje van drie vrijwilligers rond, die op vrijdagmorgen haar kamer komen sauzen. ‘Ik heb nog nooit in mijn leven…

Stichting Present Leiden / Oegstgeest Stichting Present Leiden / Oegstgeest heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Leiden / Oegstgeest

"Als ik een doekje over de wc heb gehaald, ben ik door mijn energie voor de dag heen." We treffen de chronisch zieke mevrouw op een slechte dag, maar toch wil ze de groep graag ontvangen samen met haar vriend, die ook met fysieke problemen kampt. Met daarnaast de mantelzorg heeft hij het erg zwaar om het huishouden goed te organiseren. "Wat ben ik blij dat jullie rustige mensen zijn" zegt mevrouw, die heel erg last van prikkels en drukte heeft, na de korte kennismaking. De 3 mannen van de groep studenten van Panoplia - CSFR Leiden gaan in de keuken aan de slag, de dames in de badkamer en woonkamer. Fijn als het huis een grote sopbeurt krijgt, zodat er daarna gekeken kan worden of er hulp en coaching kan komen voor het huishouden. Gaaf dat jullie met deze actie een schakel kunnen zijn voor mevrouw en meneer, zodat ze zich weer lekker voelen in hun huis! ... Lee meerSee Less

2 days ago

Comment on Facebook

Super hetgene,wat jullie kunnen betekenen.

+ View previous comments

22 maart is het Nationale Pannekoekendag! Wie heeft er zin om met zijn groep te komen bakken bij Hofwijck, een huis met kleinschalige woongroepen voor ouderen met dementie. Laat het ons weten ! ... Lee meerSee Less

4 days ago

Nederland in beweging! Vorige week woensdag heeft groep 3 van GBS De Lichtwijzer meegetraind met de gym van Marente Locatie Van Wijckerslooth. Wat een vrolijkheid en plezier voor de kinderen en voor de ouderen. ... Lee meerSee Less

4 days ago

Nederland in beweging! Vorige week woensdag heeft groep 3 van  GBS De Lichtwijzer meegetraind met de gym van Marente Locatie Van Wijckerslooth. Wat een vrolijkheid en plezier voor de kinderen en voor de ouderen.