Hoe krijg je de tuin leeg?

31 mei 2022

Het kan jou ook overkomen….

Omstandigheden waardoor het je allemaal te veel wordt. Voor jezelf en voor je kinderen zorgen is dan al genoeg. En dat die tuin steeds voller raakt? Dat negeer je maar even…..

Inmiddels is het voorjaar en de zon begint weer wat meer te schijnen. Er staat een project op de planning en je woning wordt geschilderd. Wat een heerlijk fris en nieuw gevoel. Dit doet je goed.

De kinderen willen weer wat meer in de tuin spelen. Maar hé, die rommel ligt daar ook. En vanwege medische omstandigheden is het niet mogelijk om dit zelf weg te brengen of op te ruimen. Je begeleider gunt het je zo om die frisse start nog verder door te voeren. Zodat jij en je kinderen weer op een fijne manier gebruik kunnen maken van de tuin. De hulpvraag wordt aangemeld bij Stichting Present.

Een lokaal betrokken groep uit de buurt was bereid om een helpende hand te bieden! Een groep van 5 personen; had in één uur tijd de achtertuin aan kant. Een container van 3m3 grofvuil, helemaal gevuld!

Blij en dankbaar! Haar kinderen hebben weer een fijne en prettig tuin tot hun beschikking voor het buitenspelen.

Deze eenmalige, extra vrijwilligersboost was precies wat ze nodig had!

Dankzij verschillende betrokkenen is eerst de binnenkant aangepakt en daarna de buitenkant!

Een dikke dankjewel voor deze lokaal betrokken groep vrijwilligers! Jullie hebben weer een adres uit de buurt heel blij gemaakt!

Op een mooie zomer in de tuin!

#presentvoorelkaar #lokaalbetrokken #ietsdoenvooreenander #eenzaamheid #hulpbieden #vrijwilligerswerk #stichtingpresent #noordgroningen #omziennaarelkaar