Maatschappelijk betrokken als basisschool in Noord-Groningen

24 mei 2022
”We denken aan jullie. We hopen dat u zich niet eenzaam voelt”.
Deze en nog vele andere lieve wensen, gedichten en mooie woorden ontvingen de bewoners van diverse Acantus-wooncomplexen in Delfzijl. Lieve woorden vanuit het hart van basisschoolleerlingen groep 1 t/m groep 8. Voorzien van een zelfgemaakte, vrolijk geknutselde kaart.
Zie ze stralen op de foto. De bewoners van de wooncomplexen van Acantus.
Dankbaar en zo blij met deze onverwachte attentie. Een hele grote dankjewel  van deze Acantus bewoners aan de basisschool leerlingen uit Noord-Groningen die hier een rol in hebben gespeeld.
Als iedereen van jongs af aan begint met een klein gebaar van ‘omzien naar elkaar’, wordt de wereld toch steeds een beetje mooier. Steeds meer basisscholen nemen contact op met Stichting Present omdat zij graag op een manier die bij hen past, met de leerlingen van betekenis willen zijn voor de regio. En daar hebben we bij Present hele mooie oplossingen voor.
Op dit moment wordt er door enkele basisscholen in Noord-Nederland gewerkt aan Zomer-Hartenpost.
Een groeiende groep blijft de gehele zomer thuis en ontvangt nauwelijks bezoek en post. Door de mooie samenwerking tussen basisscholen en Stichting Present, ontvangen zij een liefdevol zomers-hartenpost poststuk. Verrassing!
Een onverwachte verrassing raakt vaak meer dan een geplande verrassing. Woonconsulenten van Acantus namen deze mooie Presenten mee naar een georganiseerde beweegsessie van Het huis voor de Sport. Dit onverwachte extraatje bracht heel wat mooie gesprekken teweeg in Delfzijl!
Ps. Ken jij een school die het fijn vindt om eens met de leerlingen van betekenis te zijn voor de regio? Neem dan eens contact op met Stichting Present om de mogelijkheden te bespreken.