Bankmedewerkers in actie met Present tijdens NL Doet

28 april 2014

Zaterdag 16 maart, tijdens de landelijke vrijwilligersactiedag NL Doet, staken 38 medewerkers van Rabobank Noord-Groningen de handen uit de mouwen in zeven verschillende projecten, in respectievelijk Appingedam, Stedum, Delfzijl en Ten Boer. De inzet werd gecoördineerd door Stichting Present Noord-Groningen. Voor deze NL Doet-actie werkte Present samen met het Leger des Heils, Stichting Terwille en de zorginstellingen Solwerd, Bethingestaete en Innersdijk.

De bankmedewerkers hebben zelf aangegeven wat voor klus ze graag zouden willen doen. Stichting Present heeft dit aanbod uitgezet bij diverse maatschappelijk organisaties, waardoor een match tot stand kwam. Eén groep ging binnenshuis klussen, twee groepen knapten een tuin op en de andere groepen kozen ervoor om iets te ondernemen met ouderen, variërend van samen koffie drinken, taarten bakken, wandelen, spelletjes doen (sjoelen, bingo en klaverjassen)  tot een verwenochtend in de beautysalon met een nagelbehandeling en mooie make up.

Impact
Johan Heijink, coördinator van Stichting Present, is erg enthousiast: “Ik ben blij dat zoveel Rabo-medewerkers mee hebben gedaan, maar liefst zeven teams! De inzet is eenvoudig, eenmalig en kortdurend, maar de impact groot, weten we uit eerdere projecten: bij de mensen die hulp krijgen, bij de betrokken organisaties en niet in de laatste plaats bij de vrijwilligers, die zien welk verschil ze voor mensen kunnen maken.”