Vrijwilligerswerk Hogeland bij een prachtig nieuw zorginitiatief

15 februari 2022

”Wie ben je en wat heb je nodig om je goed te voelen”

Onze coördinator was voor vijf dames op zoek naar een inspirerend maatschappelijk project. Via het netwerk van Stichting Present kwam al snel een mooi, nieuw zorgconcept voor de dames als mogelijk project in beeld.

Een bijzondere combinatie van praktische klussen en een gezellige sociale lunch met elkaar! De dames begonnen de geplande woensdagochtend met het klusgedeelte. Slopen, poetsen en met de boormachine in de weer. Een oude loods wordt hier stapje voor stapje omgebouwd tot zorgappartementen zodat elke bewoner straks een fijn eigen plekje heeft.

Na het harde maar gezellige samenwerken met de organisatie, mochten de dames in de huiskamer van het zorgcomplex aanschuiven. Enkele bewoners hadden een verrassende lunch voorbereid. Er werd onder andere een verrassende zuurkool tortilla geserveerd.

Een gezellig samenzijn, een prachtig zorgproject wat weer een stapje verder is en inspirerende gesprekken over een prachtig concept in Het Hogeland.

Wil jij ook eens met een eigen groepje je eenmalig vrijwillig praktisch inzetten maar dit ook combineren met een gezellig sociaal moment? Neem dan contact met ons op! We helpen je graag aan een mooie en dankbare ochtend op Het Hogeland of in Eemsdelta.