Projecten met statushouders

30 januari 2018

Ik was vreemdeling en jullie hebben me opgenomen.”
Met deze tekst uit Mattheüs 25 komt Present Nunspeet in beweging voor een aantal statushouders uit Syrië, Eritrea en Somalië, die nu in Nunspeet wonen.

Stichting Present Nunspeet is op verzoek van de afdeling dienstverlening van de gemeente Nunspeet op zoek gegaan naar een aantal projecten waarbij de statushouders aan de slag kunnen. De vraag van deze afdeling was om sociale activiteiten te organiseren, waarbij er de mogelijkheid is tot veel persoonlijk contact. Hierdoor raken deze mensen meer betrokken bij de samenleving en kunnen ze ook aan de Nederlandse taal werken. Het advies was om activiteiten te organiseren op vaste tijden in de week.

Inmiddels organiseert Present Nunspeet elke 2 weken op een donderdagochtend zo’n project. Present Nunspeet staat de groepen met raad en daad bij. Het is hartverwarmend om te zien hoe deze mensen aan het werk gaan om zo wat te betekenen voor mensen uit Nunspeet!

Voor deze projecten zijn we op zoek naar een groepenbegeleider (zie vacature), maar ook naar vrijwilligers die het leuk vinden om met statushouders samen aan de slag te gaan bij een project. Wie op deze manier iets wil betekenen voor deze groep mensen, kan contact opnemen met Marleen Kragt (06-46110116) of zich aanmelden via de website of via een mail naar info@presentnunspeet.nl.