De mooie tijd als trainee voorbij

4 juli 2022

De tijd dat de trainees Sanne, Hannah, Maaike en Heidi bij ons waren, is voor hen omgevlogen. Ze hebben alweer afscheid genomen van ons, tijdens onze BBQ op 29 juni. Ze vertellen zelf over de afgelopen tijd het volgende:

Vanaf februari hebben wij, Sanne, Hannah, Maaike en Heidi, deel uit mogen maken van stichting Present Nunspeet. De tijd is voorbij gevlogen. Dit kwam niet alleen door de vele activiteiten die wij hebben mogen doen, maar ook door het leuke team van mensen om ons heen die ons hebben begeleid.

Als HBO-V studenten zijn we bij stichting Present Nunspeet ons vrijwilligerswerk begonnen voor onze minor. Binnen onze minor hielden we ons bezig met transculturele zorg. Hierbij kan gedacht worden aan de omgang met verschillende culturen, beschermjassen, interculturele communicatie en ga zo maar door. Als trainees bij stichting present hebben wij op verschillende manieren vorm mogen geven aan deze onderwerpen.

Met veel plezier en een beetje gezonde spanning zijn we gestart bij het vluchtelingenhotel in Vierhouten. We kwamen hier in contact met vluchtelingen uit verschillende landen. Door het geven van Nederlandse taalles, het organiseren van activiteiten en het communiceren met deze mensen hebben we veel mogen leren. Het heeft niet alleen een grote impact gemaakt, maar we hebben ook een mooie band met de mensen op mogen bouwen.

In maart is het vluchtelingenhotel dicht gegaan en zijn we begonnen aan een nieuw project. Iedere maandag kwamen we bijeen met een vrouwengroep, bestaande uit nieuwkomers. Het doel van de ochtend was vooral het leren kennen van elkaar, gezellig kletsen en helpen waar nodig. We zullen deze ervaring nooit vergeten. Achter iedere vrouw zat weer een ander verhaal, het was indrukwekkend en gezellig. We zullen deze vrouwen niet snel vergeten!

Naast bovengenoemde activiteiten hebben we ook een ontbijt voor het team en bestuur van Present Nunspeet mogen regelen. Daarnaast hebben we nog een project mogen opzetten waarbij we door middel van eten verschillende culturen binnen Nunspeet in contact brachten met elkaar.

Helaas komt er aan alles een eind, zo ook aan ons werk binnen stichting Present Nunspeet. Het was voor ons een onvergetelijke ervaring. Alles wat we hebben meegemaakt kunnen we meenemen in ons toekomstig beroep als verpleegkundigen. We zijn blij en dankbaar voor de afgelopen tijd en willen met name ook Marit Hofman bedanken voor haar fijne en goede begeleiding tijdens ons traject. We raden het iedereen aan om aan te sluiten bij stichting Present om zo samen wat te kunnen betekenen voor een ander!

Met lieve groetjes,

Sanne, Hannah, Maaike en Heidi

Op de foto v.l.n.r.: Hannah, Marit, Maaike, Heidi, Sanne.