Ervaringsverhaal

3 oktober 2022

Een vrijwilliger schrijft naar aanleiding van een project …

“Graag wil ik nog even wat laten weten over hoe ik deze dag vond vandaag:
Wat een dag, deze dag heeft mijn beeld van vrijwilligerswerk veranderd. Van tevoren had ik een bepaald beeld bij dit soort dingen, een beeld die achteraf totaal niet bleek te kloppen. We kwamen bij meerdere mensen langs en zij hebben stuk voor stuk een verhaal te vertellen, dit doet wat met me. Maar wat is het dan fijn dat je een verschil kan maken, door een klusje te klaren met elkaar. Die mensen zijn je zo ontzettend dankbaar en dat maakt mij weer zo ontzettend blij! Het zijn echt allemaal lieve mensen die wij hebben ontmoet deze dag, mensen die drinken aanbieden, koekjes en noem het maar op. Wat ik echt heb gewaardeerd, ook vond ik het super mooi om te merken dat ze zo blij waren met ons. Ik ben blij dat we door middel van de klusjes iets konden betekenen voor hen!
Wat ik wel lastig vind is dat je het verhaal van de ander hoort, een klusje uitvoert en vervolgens weer weggaat. Ik zou dan zo graag willen weten hoe het verder gaat. Bijvoorbeeld met de man die gaat emigreren naar het buitenland. Ik merkte dat hij het wel moeilijk vindt allemaal en dit kan ik me dan ook goed voorstellen. Hij was ons zo dankbaar dat we hem hebben geholpen met het snoeien van de coniferen. Tegelijkertijd dacht ik net hardop in mezelf: ‘wat zou ik graag iets voor hem betekenen’, maar dat heb ik eigenlijk gedaan… voelt wel dubbel of zo.
Maar al met al: ik heb gezien dat je impact kan maken in de levens van anderen door zoiets kleins! Mijn beeld is veranderd en ik ga er oprecht over nadenken of ik hier nog verder iets mee wil. Dank jullie wel voor al jullie inzet en betrokkenheid bij de projecten die we uitvoerden. Ik heb genoten van deze prachtige dag! (Waarin het ook nog eens goed weer was en niet veel regerende, wat ben ik dankbaar!)
Groetjes Naomi 🙂”