Samenwerking GAiN

13 september 2021

Sinds ruim een jaar hebben wij een mooie samenwerking met GAiN Kringloopwinkel als het gaat om de inzet van anderstaligen bij het vrijwilligerswerk. Waar wij in het begin een mannengroep en een vrouwengroep hadden die zich ieder een dagdeel inzette, hebben we vanwege corona kunnen verschuiven naar twee deelnemers per dag die aan de slag kunnen. Het is ontzettend fijn om te merken dat GAiN zich niet alleen inzet voor kwetsbare doelgroepen in het buitenland, maar zich ook in de winkel inzet om anderstaligen te ontvangen en wegwijs te maken in de Nederlandse taal en werkcultuur. Zo wordt er elke ochtend met veel gastvrijheid en groeiende taalvaardigheid samengewerkt om de winkel draaiende te houden. Waar mogelijk stromen deelnemers door naar regulier vrijwilligerswerk en stromen er ook regelmatig deelnemers uit naar werk en ander onderwijs. Stichting Present zorgt voor de persoonlijke begeleiding en het overzicht van wie er wanneer aan het werk is.
We zijn GAiN heel dankbaar voor de open houding en de prettige samenwerking die er voor zorgt dat deze nieuwe Nederlanders zich hier steeds meer thuis kunnen voelen.

[sb-custom-gallery]