Verhalen

Anderen ontmoeten

GEMEENTEDAG ICHTHUS NUNSPEET

Wat een warm welkom kregen de jongeren van de Mallejan tijdens de gemeentedag van de CGK Ichthus gemeente! Wat was het gezellig!

De jongens werden netjes met auto’s opgehaald bij de Mallejan… Bij aankomst waren ze eerst nog wat onwennig maar al snel vermaakten ze zich, het scheelt natuurlijk dat ze met een grote groep waren en ook elkaar hadden.😉

Het was een warme dag zaterdag 9 september, maar in de bossen was het heerlijk koel! Al snel kregen ze het fantastische koffie kraampje in de gaten, waar ze onbeperkt overheerlijke koffie /thee/cappuccino, cake en andere lekkernijen konden halen. Ook stond er een tafel met ander drinken klaar, waaronder vers, koud ‘smaakjes’ water.

Wat een verwennerij!

Ondertussen maakten een paar jongens contact met een jongetje, die ze trucjes met de bal gingen leren en waar ze natuurlijk ook even een balletje mee gingen trappen.

Ook konden er na de koffie al wat jongens onder begeleiding mee op de mountainbike. Bezweet, maar opgetogen kwamen ze terug. Ze vonden het een geweldig route zo door de Nunspeetse bossen!

Regelmatig raakten er al wat jongens in gesprek met gemeenteleden, erg leuk om te zien.

De tweede groep kon gaan mountainbiken en daarna deden ze mee met de gezamenlijke bingo. Twee jongens hadden prijs maar één prijsje werd weggeven, erg lief! Daarna konden ze ook nog lasergamen en een potje voetballen in een opgeblazen voetbalveld met een soort reusachtige jurk aan😂

Speciaal voor de jongens waren er halal hamburgers ingeslagen, die als eerste op de plaat gingen. Ook kwam er een patat kraam waar ze allemaal een patatje mochten halen.

In een speech werden de jongens nog aangehaald, ze kregen nogmaals een hartelijk welkom, complimenten en respect toebedeeld over hun leergierige houding.

De hele middag en begin van de avond hebben de jongens zich goed weten te vermaken. Een voetbal doet het altijd goed bij ze, dus onderling een balletje trappen op het veld gebeurde ook veel.

Eén van de Somalische jongens kwam naar me toe en zei in het Nederlands: ‘Vandaag is een leuke dag!’

En dat was het! de jongens hebben een fijne ontspannen middag mogen hebben zo samen met de gemeenteleden van CGK de Ichthus!

Bedankt voor de gastvrijheid, ook namens de jongens, ze hebben echt genoten!