Verhalen

Leerlingen Hoornbeeck aan de slag

Wat worden we blij als er een groep vrijwilligers zich bij ons aanmeldt om een project te doen. Dit betekent dat we weer actief bezig kunnen met de hulpvragen die bij ons binnen komen.

We zoeken dan een project uit wat ons geschikt lijkt voor deze groep, we letten hierbij op de eventuele wensen, de bij ons bekende vaardigheden, de groepsgrootte en de tijd die er beschikbaar is.

Ook een bezoekje bij de hulpvrager thuis hoort hierbij. We proberen in te schatten wat er gedaan kan worden en kijken welke materialen er nodig zijn. Ook overleggen we of er foto’s gemaakt mogen worden, bespreken we het belang van de ontmoeting zelf en of er wat te drinken of eten kan worden geregeld voor de vrijwilligers.

Dan controleren we indien nodig nog of alles geregeld is vanuit de hulpvrager en kijken wij of we de ontbrekende materialen mee kunnen nemen. (Denk hierbij bijvoorbeeld aan gereedschap, verfrollers of een aanhanger)

Als de groep aankomt is alles klaar om aan de slag te kunnen gaan😄

Zo ook dinsdag 12 september…

Deze dag zijn er 15 leerlingen van het Hoornbeeck college in Kampen hard aan de slag geweest op drie verschillende projecten.

Eén tuin moest helemaal omgespit en leeggehaald worden, wat waren de meiden aan het bikkelen om dit voor elkaar te krijgen! Het was een warme dag wat dus extra energie kostte maar… met succes…de hele voortuin was netjes leeg! Toppers!❤️

De meiden stelden veel vragen en waren onder de indruk van het levensverhaal van de meneer die we aan het helpen waren.

Ze kwamen tot de conclusie dat we niet te snel mogen oordelen over elkaar of met de vinger moeten wijzen naar mensen die de boel ogenschijnlijk niet voor elkaar hebben.

Een mooie ervaring met een belangrijke levensles!

Op een andere locatie werd er geholpen met inpakken bij een mevrouw die gaat verhuizen.

Ook hier hebben de meiden flink wat werk verzet en een heleboel kunnen inpakken voor mevrouw.

Het derde project van deze dag was ook in een tuin.

Het was een erg grote tuin en ook hier moest veel gebeuren. De meiden hebben heel veel onkruid weggehaald en gesnoeid.

Ook de leerkrachten en de groepenbegeleiders hielpen heel hard mee. Er is veel werk verzet door al deze bikkels!