Verhalen

Taalles door vrijwilligers

Net als vorig jaar zijn we nog steeds verantwoordelijk voor de coördinatie van vrijwilligers bij de  opvang van de AMV-jongeren (Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen) die onlangs zijn verhuisd vanaf de Mallejan naar een locatie aan de Elspeterweg. Inmiddels zijn er verschillende dingen opgezet voor de jongeren. Vrijwilligers verzorgen elke week een spelletjesavond, twee avonden in de week is er huiswerkbegeleiding, er is schilderles en er is een enthousiast team vrijwilligers die taallessen geven.

Inmiddels hebben we Irene van Ledden gevraagd om samen met Hilbert van de Berg de organisatie van de taallessen op zich te nemen. De taallessen zouden in principe tijdelijk zijn, maar lijkt nu toch voor langere tijd nodig. Voorheen kregen we het advies vanuit de ISK (Internationale Schakelklas) om de jongeren zoveel mogelijk zelfstandige naamwoorden aan te leren maar nu is er meer structuur gewenst. Vanaf februari wordt er vier ochtenden les gegeven aan jongeren die nog niet naar school gaan. Er is een vast rooster gemaakt met duidelijke lesstof.  De eerste presentatie voor de taalvrijwilligers is gegeven door Irene en Hilbert en de eerste planningen zijn gemaakt. We hebben alle vertrouwen in Irene, Hilbert en alle andere trouwe taalvrijwilligers!

Nieuwe taalvrijwilligers zijn nog steeds welkom en kunnen zich opgeven bij Rianne Weij (06-40765566