Odd Fellows ondersteunen Present financieel

19 februari 2024

„Stichting Present Steenwijkerland maakt verbinding tussen vrijwilligers en mensen die hulp nodig hebben. Met veel enthousiasme steken de vrijwilligers van Present al vele jaren hun handen uit de mouwen. Dat kunnen praktische klussen zijn zoals opknappen van tuinen, verhuizen, schilderen, opruimen en schoonmaken. Of sociale activiteiten zoals dagjes uit, wandelen en spelletjes doen,” vertelt Frans van der Velden. Om al dit goede werk te ondersteunen, heeft de Ankerloge van de Odd Fellows een financiële bijdrage gedaan van maar liefst 1000 euro aan de Stichting Present.

De hulp van de groepen vrijwilligers die zich via Present inzetten komen te goede aan mensen die zelf niet beschikken over sociale netwerken, gezondheid en financiële middelen om zelf verandering te brengen in hun situatie. „De ervaring leert dat onze projecten voor de hulpontonvangers een betekenisvolle ervaring kan zijn en de vrijwilligers ervaren dat het verrijkend is om iets te doen voor iemand die dit nodig heeft.”

Een Present project kan een bijzondere ervaring zijn: „als je als schilder of monteur bij klanten komt, heb je een duidelijk doel voor ogen: de klus moet geklaard worden. Maar een klus met Present ontdek je dat mensen van ver moeten komen en nog een lange weg te gaan hebben en juist op die dag, zomaar uit hun leven maken we verbinding, zeker met de klus, maar zoveel meer: ik heb je gezien, je bent de moeite waard.” Stichting Present is afhankelijk van de mensen die hun tijd en talenten willen inzetten maar we zijn ook afhankelijk van financiële giften, donaties en sponsoren. „We zijn dan ook blij met de gift van Odd Fellows om het werk voort te zetten.” Kijk voor meer informatie over het werk van Stichting Present op www.stichtingpresent/steenwijkerland.nl

Op de foto van links naar rechts: André Buimer van Odd Fellows overhandigt de cheque aan Wim Hultink en Hans Groen van de Stichting Present. Foto Frans van der Velden