Verhalen

Steenwijkerland voor Oekraïne,

Achter de schermen is Stichting Present Steenwijkerland actief geweest met het werven van vrijwilligers en het inzetten van het aanbod van de vrijwilligers rondom de Oekraïense gasten in Steenwijkerland. Om het aanbod en de hulpvraag snel bij elkaar te brengen is er een WhatsApp groep aangemaakt: ‘Vrijwilligers voor Oekraïne’. De hulpvragen in deze groep loopt enorm uiteen. Van het taxi rijden naar een ziekenhuis, het begeleiden om naar de ambassade in Den Haag te gaan tot het verstoppen van paaseitjes en het organiseren van een bingo avond. Een groepje vrijwilligers zorgen er voor dat de verjaardagen van de jongste kinderen niet vergeten worden.

Ook zijn er al meerdere bingo avonden geweest voor de jeugd, waarin ontmoeting en gezelligheid centraal staat. Het is ontzettend leuk om elkaar te helpen, het spel te leren kennen en een prijsje te winnen.
Deze prijsjes zijn medemogelijk gemaakt door een donatie van de leerlingen van de Sint Martinus in Vollenhove. Wat komt aanbod en hulpvraag op deze manier ontzettend mooi bij elkaar.
Er gebeurt eigenlijk heel veel waar de vrijwilligers zich voor onze gasten inzetten. Dat is ontzettend fijn! Ook via deze weg willen wij deze vrijwilligers een pluim geven. Zonder hun inzet zou het een stuk onaangenamer zijn voor onze Oekraïense gasten.