Verhalen

Achter de schermen bij de flexgroep

Flex-verhaal: ‘Ingetrapt’.

“Vandaag is het dinsdag, dus Present Dag. Op de agenda staat een complete verhuizing. De hulpontvanger heeft nog een behoorlijke partij dozen ingepakt staan van de vorige verhuizing, zeven jaar terug. Naast de gereedstaande huisraad moeten de andere spullen door ons nog ingepakt worden. Gelukkig zijn er nog enkele lege dozen en een paar plastictassen. Wij hebben zo langzamerhand via Present al het een en ander meegemaakt, dus weten we ook hier succesvol een mouw aan te passen.

Al bij de eerste loop met een zware doos stapt een van ons in de hal door de vloer. De diepte valt mee, zo ook de verwondingen. Het laminaat lag er zo mooi strak overheen! Beide, de vloer en het laminaat, bleken daar echter geen draagkracht meer te bezitten. De rest hebben we, met omzeiling van die wrakke plek, in de verhuisbus en op de aanhanger weten te brengen.

De nieuwe stek bleek op 11-hoog te zijn, dus lift in lift uit en weer alles door de handen. Moe maar voldaan, de verhuisde en de maatschappelijk werker opgelucht en dankbaar achterlatend, keerden we in de namiddag huiswaarts.”

Iedere dinsdag zetten onze flex-vrijwilligers zich projectmatig in om hun medemens een steuntje in de rug te geven. De projecten zijn verschillend en ook verschillende vrijwilligers doen mee. Onze vaste flex-vrijwilliger Age schrijft over de belevenissen.