Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Maak het werk van Present mogelijk!

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Veenendaal het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

SAMEN VEENENDAAL NOG MOOIER MAKEN? DONEER HIER!

Meedoen als gezin!

Meld je als individu aan voor onze flexgroep!

Meer nieuws ...

Zaterdag 18 mei staken 5 vrijwilligers uit de Oude Kerk hun handen uit de mouwen tijdens een project in de binnentuin van een woonvorm van InteraktContour aan de Palmen Grift. Hier wonen personen met niet aangeboren hersenletsel. De gemeenteleden hadden zich opgegeven via een tijdcollecte, die werd gehouden tijdens een zondagse samenkomst. De vrijwilligers kenden elkaar niet goed, maar vonden het erg leuk om zo niet alleen de bewoners maar ook elkaar te ontmoeten. Samen met en in gezelschap van de bewoners van de woonvorm en een enthousiaste medewerker van InteraktContour werden er verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Er werden ramen gezeemd, bloembakken gevuld, struiken gesnoeid en opgebonden. Er werd onkruid gewied en de tuinmeubels kregen een schoonmaakbeurt. Tenslotte werden er gezellige zitjes gecreëerd. Halverwege de ochtend was het tijd voor koffie met gebak, waarbij bewoners en vrijwilligers gezellig met elkaar in gesprek waren. Toen de ochtend erop zat waren zowel bewoners als vrijwilligers enthousiast over de ontmoetingen en het resultaat. Ben jij ook enthousiast geworden om iets dergelijks te doen? We kunnen je geen zon garanderen maar wel een zinvolle ervaring! ... Lee meerSee Less

2 days ago

Zaterdag 18 mei staken 5 vrijwilligers uit de Oude Kerk hun handen uit de mouwen tijdens een project in de binnentuin van een woonvorm van InteraktContour aan de Palmen Grift. Hier wonen personen met niet aangeboren hersenletsel. De gemeenteleden hadden zich opgegeven via een tijdcollecte, die werd gehouden tijdens een zondagse samenkomst. De vrijwilligers kenden elkaar niet goed, maar vonden het erg leuk om zo niet alleen de bewoners maar ook elkaar te ontmoeten.  Samen met en in gezelschap van de bewoners van de woonvorm en een enthousiaste medewerker van InteraktContour werden er verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Er werden ramen gezeemd, bloembakken gevuld, struiken gesnoeid en opgebonden. Er werd onkruid gewied en de tuinmeubels kregen een schoonmaakbeurt. Tenslotte werden er gezellige zitjes gecreëerd. Halverwege de ochtend was het tijd voor koffie met gebak, waarbij bewoners en vrijwilligers gezellig met elkaar in gesprek waren. Toen de ochtend erop zat waren zowel bewoners als vrijwilligers enthousiast over de ontmoetingen en het resultaat. Ben jij ook enthousiast geworden om iets dergelijks te doen? We kunnen je geen zon garanderen maar wel een zinvolle ervaring!

Hoe gemeenteleden van NGK Veenendaal en bewoners van de Zideris woonvorm in de Hollandia elkaar aftroeven met Mens erger je niet! Maar niet alleen dát! Er werden ook cup cakes gebakken en bloemstukken gemaakt. De bloemstukken waren ten behoeve van een gala op 10 mei en de cup cakes werden ter plaatse opgesnoept. Ook werd er fanatiek gesjoeld. De ontmoeting vond plaats tussen 19.30 – 21.00 uur. Spontaan werden de groepsleden door de enthousiaste bewoners uitgenodigd in de woningen zelf. En vertelde ze over hun werk en hobby’s. De avond was niet mogelijk geweest zonder de goede zorgen en begeleiding van de begeleiders van Zideris Veenendaal en de betrokkenheid van groepen coördinator Leen van Vliet. Mooi dat een groep vrijwilligers iets wat ze leuk vinden delen met personen die ze “normaal” niet zouden ontmoeten. Ook een sociaal project doen? Meld je aan via onze website! ... Lee meerSee Less

4 days ago

Comment on Facebook

Nogmaals bedankt voor al jullie hulp. Het gala was een succes en de bloemstukken waren een mooie aanvulling!

+ View previous comments

Tweets

• 0318Present @0318Present mei 23

https://t.co/AsKt4ONBEs Zon niet gegarandeerd maar wel een zinvolle #teambuilding op een locatie die dit goed kan g… https://t.co/TWfbagwfRt