Hoe ondersteunt Present jou als hulpverlener?

Je wilt het beste voor je cliënten. Maar als professional kun je niet alles doen. Tijd en geld beperken je soms. Extra helpende handen zouden fijn zijn. Een groep vrijwilligers die eens flink aanpakt. Jouw cliënt achterlaat in een schoon, opgeruimd of geschilderd huis. Present Walcheren kan dat bieden.

Aanbod vrijwilligers

Present werkt bij al haar projecten nauw samen met organisaties in zorg, welzijn en wonen. Vrijwilligers helpen bijvoorbeeld door:

Opknappen van verwilderde tuinen

Helpen bij verhuizingen

Een dagje uit met bewoners van een zorginstellingen

Schilderen van een verwaarloosde woning

Schoonmaken en opruimen

Koken en spelletjes doen in een vrouwenopvang

Aanvullend zetje

Vrijwillige hulp via Present is ter aanvulling of ondersteuning van jouw professionele zorg. Present is dus zelf geen hulpverlener, je houdt altijd zelf de verantwoordelijkheid voor je cliënt. De praktijk leert dat zo’n Present-project voor cliënten van grote waarde is. Een groep vrijwilligers lost uiteraard niet al hun problemen op. Maar er gebeurt wel iets. Ontmoeting, ruime tijd en aandacht. Dat geeft vaak wel een zetje in de goede richting.

Klussen en ontmoeten

Ontmoeting vinden we bij Present minstens zo belangrijk als de klus zelf. Voor cliënten is het bijzonder dat een groep vreemde mensen hen ‘zomaar’ komt helpen. Dat geeft uitzicht op beter. Het geeft ook meer zelfvertrouwen en perspectief op oplossingen.

Ook voor de groep vrijwilligers zelf is zo’n project een betekenisvolle ervaring. Ze ontmoeten iemand die ze anders nooit ontmoeten. Zo ontstaan nieuwe waardevolle verbindingen. Present faciliteert graag die ontmoeting.

Meer weten?

Benieuwd wat vrijwilligers via Present Walcheren voor jouw cliënt kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.