Cheque statiegeld van Plus Almelo

1 april 2021

De afgelopen maanden waren wij het goede doel voor de statiegeldactie van de Plusvestigingen in Almelo. En wat is er veel gedoneerd. De actie is inmiddels afgelopen en het bedrag is bekend gemaakt.

Present Almelo mag een cheque ontvangen van maar liefst € 1000,-.

Geweldig!

Deze opbrengst komt ten goede aan de vrijwilligersprojecten en acties van Present in Almelo. Met dit geld kunnen we blijven investeren in het proactief enthousiasmeren en benaderen van zo veel mogelijk burgers om om te zien naar een stadgenoot die het vanwege omstandigheden moeilijk hebben. Door hier actief op in te zetten brengen we een beweging op gang van omzien naar elkaar. En dit is nu belangrijker dan ooit.

Daarom gaan wij in 2021, ondanks corona en alle beperkingen door met ontmoetingen en projecten creëren. Wist je dat:

• we in 2021 tot op heden al in totaal 103 vrijwilligers hebben ingezet op 33 groepsprojecten (klus, tuin en raamtekenprojecten);
  • we daarnaast in februari een grote Harten Kaartenactie hebben georganiseerd? Er zijn maar liefst 855 kaarten gemaakt en ingezameld. Over meer dan 15 verschillende instellingen hebben we bewoners met een kaartje kunnen bemoedigen. Vandaag vindt er een paasuitdeelactie plaats. Op 50 verschillende adressen worden gezinnen, echtparen en alleenstaanden die het niet makkelijk hebben bemoedigd met een leuke paasattentie.
  • er nu vier beeldbellers voor drie keer aan iemand in eenzaamheid of met een taalachterstand zijn gematcht?

Mede door de bijdrage van Plus kunnen we acties zoals bovenstaand in 2021 organiseren. Daarom dank aan Plus en alle mensen die hun statiegeld hebben gedoneerd!