Het kernteam van Present is present in wijken van Almelo

28 mei 2020

Wat een mooie ervaring was het vanmiddag. In 4 groepen gingen we met het kernteam van Present Almelo de wijken in om fruitpakketten uit te delen bij mensen die een bemoediging konden gebruiken.

De adressen waar we langs gingen waren heel divers. We kwamen bij mensen die het ogenschijnlijk goed hadden, een mooi huis, het zag er netjes uit. Maar achter de voordeur was er ziekte en moeite.
Ook kwamen we bij huizen met gezinnen, ouderen, éénzame mensen. Zo was er een man éénzaam thuis, hij ziet niemand meer en kan moeilijk op pad. Waar kan hij heen? Alles is dicht. In weer een ander huis ligt een man ziek op bed, kan niet lopen en voor zijn vrouw is de zorg zwaar en zijn alle leuke dingen over, de contacten gestopt.

Naast dat we de fruitpakketten op afstand aanbieden met een dienblad of voor de deur zetten, maken we ook een praatje. We geven de mensen aan dat we hun verhalen niet kennen in verband met de privacy. Toch zijn we benieuwd of het pakket, het gebaar een bemoediging is. En zo komt het dat we de verhalen van de mensen zelf horen, geheel uit eigen beweging. Ze hoeven niets te vertellen, toch vinden ze het fijn om hun hart te luchten, hun verhaal te doen. Want zoveel mensen zien ze niet meer. Zoveel leuke dingen maken ze niet meer mee.

Er is zoveel leed achter de voordeuren. Kijk om je heen, bel eens aan en maak de dag van die ene persoon een beetje beter, door jouw luisterende oor. Een kleine bemoediging kan zo verfrissend zijn voor die ene dag.

Een kleine moeite, groot gebaar.

Ook fruitpakketten bezorgen en mensen bemoedigen in Almelo?

Meld je dan aan en klik HIER.

[sb-custom-gallery]