Portret: Mariëlle

23 juni 2022
“Ik ben sinds een jaar groepenbegeleider bij Present. Daarvoor deed ik wel vaak mee met projecten zoals Meet & Eat of het Kerstengelproject. De sociale projecten passen goed bij mij. Ik zie dat mensen hoe verschillend hun achtergrond ook is, veel overeenkomsten hebben. Je kunt zoveel in elkaar herkennen. Ik vind het fijn om iets van mijn geluk te delen met anderen.
Een groepenbegeleider bij Present is verantwoordelijk voor een sociaal of praktisch project. Zelf ben ik nu begeleider van creatieve vrouwenavonden op het asielzoekerscentrum. Het is echt belangrijk om aandacht en oog te hebben voor de vrijwilligers. Om ze te stimuleren en enthousiast te maken. Elke vrijwilliger is verschillend, elk met een eigen talent. Zo bijzonder om te zien dat het je in de gezamenlijkheid over zoveel moois bezit.
In mijn werk bij de FNV heb ik veel raakvlakken met het vrijwillige werk als groepenbegeleider. Toch kan ik bij Present ook nog veel leren. Present Nederland biedt heel veel workshops en trainingen waar je als vrijwilliger gratis je voordeel mee kan doen. Echt een aanrader!”
Present Almelo is hard op zoek naar nieuwe groepenbegeleiders zoals Mariëlle. Heb jij interesse? We komen graag met je in contact!