Voskampgroep is goud

20 maart 2024

Voskamp Groep niet voor niets gouden partner van de Stichting Present Almelo !

Voor de Voskamp Groep is ondernemen meer dan het maken van winst. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen staat hoog op onze strategische agenda. Wij kiezen bewust voor betekenisvol ondernemen en zien het als onze taak en verantwoordelijkheid ons steentje bij te dragen aan een betere milieu, een betere wereld en een betere maatschappij. Daarom zijn we dagelijks bewust bezig met het leveren van ecologische, economische, sociale en maatschappelijke waarde. Dit is niet alleen ons streven of onze ambitie maar we maken dat ook concreet in onze dagelijkse praktijk.

Voskamp Doetdag:

Een van onze activiteiten passend in ons MVO thema “teruggave aan de maatschappij” is de jaarlijks terugkerende VOSKAMP Doetdag. We maken onze medewerkers een middag in juni vrij om kwetsbare personen en/of groepen in onze samenleving te ondersteunen in een praktische klus of in een sociale activiteit met de doelgroep. Heel bewust zijn we circa 5 jaar geleden de samenwerking aangegaan met de Stichting Present Almelo om deze dag te organiseren en tot een succes te maken. Immers door deze samenwerking met de Stichting Present zijn we er ook van overtuigd dat onze maatschappelijke inzet ook bij de personen en groepen terecht komen, die dat het hardst nodige hebben. Zo zijn we in 2023 bijvoorbeeld hard aan het werk geweest met 2 teams bij de Gravenruiters en hebben we hun schuur opgeknapt en zijn we met een team ondersteuning gaan bieden bij de dagbesteding van meervoudig gehandicapten van de Twentse zorgcentra. Ook hebben we gekookt voor de doelgroep dak,- en thuislozen en is er bij de Klup getuinierd met verstandelijk beperkten. Kortom prachtige ervaringen voor onze Voskamp medewerkers en blije gezichten bij de verschillende organisaties en doelgroepen, waar we het verschil konden maken die dag.

Deze dag kon alleen op deze wijze verlopen omdat de Stichting Present onze vrijwillige inzet op uitstekende wijze heeft gekoppeld aan hulp vragende doelgroepen en organisaties. Uiteraard ook in 2024 weer een Voskamp Doetdag met de Stichting Present en wel op 20 juni aanstaande. We hopen dan op 150 medewerkers die meedoen.

Vragen of nadere informatie:

Als het nu zo is, dat we u als bedrijf of als organisatie hebben geinspireerd en overweegt u dit jaar hetzelfde te doen, neem dan bij eventuele vragen kontakt op met:

Femmy Ambergen van de Stichting Present Almelo, femmy.ambergen@presentalmelo.nl, 06-83225609

Of voor bedrijfsvragen met Hans van Es, Directieadviseur MVO/Duurzaamheid Voskamp Groep, h.vanes@voskampgroep.nl, 06-22345097.