Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Present in de huidige corona tijd

In de afgelopen maanden hebben we gekeken hoe we onze vrijwilligers veilig en binnen de richtlijnen in kunnen zetten op plekken waar hulp hard nodig was. We deden speciale coronaprojecten in de eerste lockdown en konden na de versoepeling weer met kleine groepjes aan de slag.

Jaarverslag 2020

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException

Altijd leuk om een tuin op te knappen, het resultaat zie je gelijk!

2 maanden geleden
Altijd leuk om een tuin op te knappen, het resultaat zie je gelijk!
Met dank aan deze studenten van C.S.F.R. kan deze bewoner weer genieten van een nette tuin!Image attachment

Reageer op Facebook

Heb ook wel iemand die het heel hard kan gebruiken....nu is het een chaos in de tuin...🙈

Hartstikke goed zeg!

Goed bezig.👍

Door de inzet van twee leden van ons flex team kon de omgewaaide schutting worden vervangen door een nieuwe schutting. Beide bewoners zijn jullie erg dankbaar!!

Vind je het ook leuk om af en toe je talenten in te zetten voor een ander? Meld je dan aan als flex vrijwilliger bij Stichting Present!
stichtingpresent.nl/delft/aanmelden/als-individu/

https://stichtingpresent.nl/delft/aanmelden/als-individu/Image attachment

Present zijn met je gezin? Ineke verteld erover in onze meest recente nieuwsbrief. Benieuwd naar meer verhalen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief op de website van Present.
Ineke heeft zich samen met haar zoontje Dorus aangemeld bij Present. Ze kende Present via haar volleybalvereniging(Kratos). Ineke: : ”We hebben als team een paar keer een gezin geholpen via Present, dat deed me realiseren dat ik in een bubbel zit (hoogopgeleiden/sociaal economisch het goed hebben). Maar heel dicht in de buurt leven mensen in heel andere omstandigheden. Dat wist ik op zich wel maar nu werd ik er ook mee geconfronteerd. Ook dat mijn kinderen in diezelfde bubbel opgroeien.
Op de site zag ik toen dat je ook als gezin wat kon doen. Dat sprak me heel erg aan. Vooral omdat we de kinderen kunnen meegeven dat je iets voor anderen kunt betekenen (ook mensen die je niet kent) Je kunt anderen helpen, onbaatzuchtig, en tegelijkertijd iets samen als gezin kan doen.

Het afgelopen jaar was een lastig jaar ivm corona, maar er waren wel mogelijkheden om iets te kunnen doen.
“We hebben in de lockdown digitaal contact gehad met een oudere mevrouw uit een verzorgingshuis. Dit was een veilige manier om contact te leggen. We konden bellen met beeld. Mevrouw had een groot scherm in haar kamer die het verzorgingshuis speciaal had aangeschaft voor bijvoorbeeld de fysio en het contact met de ‘buitenwereld’ voor de bewoners.
De mevrouw aan wie we werden gekoppeld kon er heel erg van genieten om kinderen te zien spelen. Nu er versoepelingen zijn gekomen mogen we ook live op bezoek. Dat hebben we nu ook een keer gedaan. Het contact vind ik nu al heel waardevol. Je ziet mevrouw genieten, ze kletst honderd uit en binnen vijf minuten was ik al een fotoalbum aan het bekijken 🙂.
Het is van meerwaarde voor mevrouw, voor mijzelf en voor Dorus. Maar ook voor ons als gezin. Tot nu toe hebben Dorus en ik hebben het met z'n tweeën gedaan, maar we delen het natuurlijk wel thuis) . Mevrouw vertelt veel over de oorlogsjaren in Delft. Mijn oma heeft daar nooit veel over vertelt, ik vind dat heel mooi om nu deze verhalen te horen.”

2 maanden geleden
Ineke heeft zich samen met haar zoontje Dorus aangemeld bij Present. Ze kende Present via haar volleybalvereniging(Kratos).  Ineke: : ”We hebben als team een paar keer een gezin geholpen via Present, dat deed me realiseren dat ik in een bubbel zit (hoogopgeleiden/sociaal economisch het goed hebben). Maar heel dicht in de buurt leven mensen in heel andere omstandigheden. Dat wist ik op zich wel maar nu werd ik er ook mee geconfronteerd. Ook dat mijn kinderen in diezelfde bubbel opgroeien.
Op de site zag ik toen dat je ook als gezin wat kon doen. Dat sprak me heel erg aan.  Vooral omdat we de kinderen kunnen meegeven dat je iets voor anderen kunt betekenen (ook mensen die je niet kent) Je kunt anderen helpen, onbaatzuchtig, en tegelijkertijd iets samen als gezin kan doen.

“We hebben in de lockdown digitaal contact gehad met een oudere mevrouw uit een verzorgingshuis.  Dit was een veilige manier om contact te leggen. We konden bellen met beeld. Mevrouw had een groot scherm in haar kamer die het verzorgingshuis speciaal had aangeschaft voor bijvoorbeeld de fysio en het contact met de ‘buitenwereld’ voor de bewoners.
De mevrouw aan wie we werden gekoppeld kon er heel erg van genieten om kinderen te zien spelen. Nu er versoepelingen zijn gekomen mogen we ook live op bezoek.  Dat hebben we nu ook een keer gedaan. Het contact vind ik nu al heel waardevol. Je ziet mevrouw genieten, ze kletst honderd uit en binnen vijf minuten was ik al een fotoalbum aan het bekijken 🙂.
Het is van meerwaarde voor mevrouw, voor mijzelf en voor Dorus. Maar ook voor ons als gezin. Tot nu toe hebben Dorus en ik hebben het  met zn tweeën gedaan, maar we delen het natuurlijk wel thuis) . Mevrouw vertelt veel over de oorlogsjaren in Delft. Mijn oma heeft daar nooit veel over vertelt, ik vind dat heel mooi om nu deze verhalen te horen.”

Nieuws

• Nieuwsbrief #25

21-07-2021

Vlak voor de zomervakantie weer een nieuwe nieuwsbrief! Hierin leest[...]