Match & Connect

Trainingsdata 2021:
De nieuwe trainingsdata zijn bekend. Op 12, 20 en 27 mei geven wij een nieuwe trainingsronde voor vrijwilligers die gekoppeld willen worden met een nieuwkomer in Deventer. De avond start om 19u met koffie en thee en om 19.15u starten we met de training tot 21.15u. We hopen elkaar weer face to face te kunnen ontmoeten aan de H.G. Gooszenstraat 10 in het Rode Kruis gebouw. Anders zal de training online plaats vinden. Tot dan!

Achtergrond Match & Connect
Veel jonge nieuwkomers in Deventer, of ze nu met of zonder familie naar Nederland gekomen zijn, missen contacten met plaatsgenoten. Het hebben van vriendschappelijke contacten en optrekken met ‘gewone’ Deventenaren kan een grote bijdrage leveren aan het zich thuis voelen van deze jongeren en hun gezinnen. Match & Connect, een initiatief van Stichting Present Deventer en de afdeling Deventer van Humanitas, gaat jonge nieuwkomers en nieuwkomersgezinnen koppelen aan Deventer maatjes en maatjesgezinnen. Zo kunnen we gezamenlijk bijdragen aan een stabiele basis voor een goede toekomst voor hen in Deventer en Nederland.

Start project eind 2017
Eind 2017 startte het project Match & Connect, met een informatie-avond in de Latijnse School. Na afloop van de avond kon men zich aanmelden, waar enthousiast gebruik van werd gemaakt. Wat een enthousiasme en sympathie proefden we voor dit nieuwe project. In januari/februari 2018 heeft de eerste trainingsronde van maatjes en maatjesgezinnen plaatsgevonden en inmiddels (najaar 2018) zijn er al heel veel mooie matches gemaakt. Benieuwd naar een ervaringsverhaal?
Lees hier het verhaal van Remke & Hayma.

Ambassadeur
Marc Dullaert (oprichter en bestuursvoorzitter van KidsRights) is als ambassadeur aan het project verbonden.

Aanmelden?
In het menu aan de linkerzijde vind je de diverse opties om je meteen aan te melden. Als maatjesgezin, jongerenmaatje of het aanmelden van een jonge vluchteling/vluchtelinggezin. We zien naar je uit!

Meer informatie?
Voor meer informatie over dit project, neem contact op met één van de coördinatoren van Match & Connect:
Petra de Vries, petra.de.vries@presentdeventer.nl, telefoon (06) 4026 3404, het eerste aanspreekpunt voor maatjesgezinnen.

Voor jongerenmaatjes kun je contact opnemen met  Anna Claudia Wellner, a.wellner@humanitas.nl, telefoon (06) 12738254.

NB Match & Connect wordt mogelijk gemaakt door financiële bijdragen van het Oranjefonds, het Noaberfonds en de gemeente Deventer.