Match & Connect

Trainingsdata 2022:
De eerstvolgende training in 2022 staat gepland op woensdag 13 april a.s. (9.30 uur -15.30 uur) Van harte welkom wanneer je interesse hebt in een koppeling met een nieuwkomer in Deventer!

Achtergrond Match & Connect
Veel jonge nieuwkomers in Deventer, of ze nu met of zonder familie naar Nederland gekomen zijn, missen contacten met plaatsgenoten. Het hebben van vriendschappelijke contacten en optrekken met ‘gewone’ Deventenaren kan een grote bijdrage leveren aan het zich thuis voelen van deze jongeren en hun gezinnen. Match & Connect, een initiatief van Stichting Present Deventer en de afdeling Deventer van Humanitas, gaat jonge nieuwkomers en nieuwkomersgezinnen koppelen aan Deventer maatjes en maatjesgezinnen. Zo kunnen we gezamenlijk bijdragen aan een stabiele basis voor een goede toekomst voor hen in Deventer en Nederland.

Start project eind 2017
Eind 2017 startte het project Match & Connect, met een informatie-avond in de Latijnse School. Na afloop van de avond kon men zich aanmelden, waar enthousiast gebruik van werd gemaakt. Wat een enthousiasme en sympathie proefden we voor dit nieuwe project. In januari/februari 2018 heeft de eerste trainingsronde van maatjes en maatjesgezinnen plaatsgevonden en inmiddels zijn er al heel veel mooie matches gemaakt. Benieuwd naar een ervaringsverhaal?
Lees hier het verhaal van Remke & Hayma.

Ambassadeur
Marc Dullaert (oprichter en bestuursvoorzitter van KidsRights) is als ambassadeur aan het project verbonden.

Aanmelden?
In het menu aan de linkerzijde vind je de diverse opties om je meteen aan te melden. Als maatjesgezin, jongerenmaatje of het aanmelden van een jonge vluchteling/vluchtelinggezin. We zien naar je uit!

Meer informatie?
Voor meer informatie over dit project, neem contact op met één van de coördinatoren van Match & Connect:

Michelle Nijhuis, michelle.nijhuis@presentdeventer.nl, telefoon (06) 40 26 34 04, het eerste aanspreekpunt voor maatjesgezinnen.

Voor jongerenmaatjes kun je contact opnemen met  Anna Claudia Wellner, a.wellner@humanitas.nl, telefoon (06) 12738254.