Match & Connect

Welkom op de informatieavond: donderdag 14 november 2018

Op 14 november is er een informatieavond voor iedereen die geïnteresseerd is in Match & Connect. De bijeenkomst wordt gehouden in de Latijnse School (Grote Kerkhof 6) in Deventer, duurt van 19.30 uur tot 21.00 uur uur (inloop vanaf 19.15 uur) en is voor iedereen vrijblijvend te bezoeken.

Tijdens deze informatieavond is er een bijdrage van Marc Dullaert (ambassadeur van Match & Connect, voormalig Kinderombudsman en oprichter en bestuursvoorzitter van KidsRight). Vervolgens vertellen vrijwilligers en vluchtelingen die al meedoen aan het project over hun ervaringen en de waarde die Match & Connect voor hen heeft. Tevens geven medewerkers van organisaties die zich inzetten voor vluchtelingen toelichting op het belang van dit project. Uiteraard kunnen bezoekers vragen stellen aan de betrokkenen bij het project en wordt toegelicht hoe Match & Connect de komende tijd verder gaat. Meer informatie & aanmelden kan via deze link.

Nieuwe trainingsdata najaar 2018:
De nieuwe trainingsdata voor de maatjes & maatjesgezinnen:

Woensdag 17 oktober, donderdag 25 oktober en donderdag 1 november;

Inloop vanaf 19.00 uur. De training is van 19.15 uur tot 21.15 uur en vindt plaats aan de Lange Zandstraat 15 (ZRC de Zandloper/gebouw Vriendendiensten).

Achtergrond Match & Connect

Veel jonge vluchtelingen in Deventer, of ze nu met of zonder familie naar Nederland gekomen zijn, missen contacten met plaatsgenoten. Het hebben van vriendschappelijke contacten en optrekken met ‘gewone’ Deventenaren kan een grote bijdrage leveren aan het zich thuis voelen van deze jongeren en hun gezinnen. Match & Connect, een initiatief van Stichting Present Deventer en de afdeling Deventer van Humanitas, gaat jonge vluchtelingen en vluchtelinggezinnen koppelen aan Deventer maatjes en gezinnen. Zo kunnen we gezamenlijk bijdragen aan een stabiele basis voor een goede toekomst voor hen in Deventer en Nederland.

Start project eind 2017
Eind 2017 startte het project Match & Connect, met een informatie-avond in de Latijnse School. Na afloop van de avond kon men zich aanmelden, waar enthousiast gebruik van werd gemaakt. Wat een enthousiasme en sympathie proefden we voor dit nieuwe project. In januari/februari 2018 heeft de eerste trainingsronde van maatjes en maatjesgezinnen plaatsgevonden en inmiddels (najaar 2018) zijn er al heel veel mooie matches gemaakt. Benieuwd naar een ervaringsverhaal?
Lees hier het verhaal van Remke & Hayma.

Ambassadeur
Marc Dullaert (oprichter en bestuursvoorzitter van KidsRights) is als ambassadeur aan het project verbonden.

Aanmelden?
In het menu aan de linkerzijde vind je de diverse opties om je meteen aan te melden. Als maatjesgezin, jongerenmaatje of het aanmelden van een jonge vluchteling/vluchtelinggezin. We zien naar je uit!

Meer informatie?
Voor meer informatie over dit project, neem contact op met één van de coördinatoren van Match & Connect:
Petra de Vries, petra.de.vries@presentdeventer.nl, telefoon (06) 4026 3404, het eerste aanspreekpunt voor maatjesgezinnen.

Voor jongerenmaatjes kun je contact opnemen met
Inge Löevering, i.loevering@humanitas.nl, telefoon (06) 8388 9595
Karijn Sieben, k.sieben@humanitas.nl , telefoon (06) 3513 0445

NB Match & Connect wordt mogelijk gemaakt door financiële bijdragen van het Oranjefonds, het Noaberfonds en de gemeente Deventer.