Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Vriend van Present

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Houten het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Word dan Vriend van Present en steun ons financieel.

Doneer nu!

Hulp tijdens corona

• BINGO!

28-04-2020

Op Koningsdag 2020 in en om huis blijven, was tussen 15.00 en 16.00 uur[...]
  • JCI en Present

04-03-2020

Wat fijn dat de leden van JCI Kromme Rijn de handen uit de mouwen wilden[...]
  • Van de grond af opbouwen

12-02-2020

Fantastisch natuurlijk, dat je als Oekraïense asiel krijgt in Houten. En[...]
  • Draai

28-01-2020

Zaterdag (25 januari) heeft een bijbelclub van NGK De Lichtboog, een[...]
MEER projecten >>

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Social Hydrogen Challenge voor hart onder de riem

De organisatie van de 24 uur Waterstof Challenge #socialhydrogenchallenge voerde samen met Stichting Present dit jaar een alternatieve waterstof-challenge uit op 15 en 16 mei: de 24 uur Social Hydrogen Challenge.
Houten stond 15 mei op de kaart van deze challenge. Op initiatief van Present Houten heeft de chauffeur van een van de waterstofauto’s een boeket bloemen opgehaald bij ANWB Automaatje en dat bezorgt bij Domien Flapper. Domien is een zeer gewaardeerde vrijwilliger voor Present én chauffeur van ANWB Automaatje die regelmatig rijdt voor mensen die hulp nodig hebben. Ook in coronatijd heeft Domien zich veelvuldig ingezet door voor een mevrouw in Houten en haar partner in een verzorgingshuis in Nieuwegein de was te brengen en te halen. Zo kon deze mevrouw toch een beetje bij haar man zijn en iets voor hem betekenen.

Drie waterstofauto’s
In heel het land zijn diverse hulpvragen uitgevoerd die door verschillende landelijke Present-stichtingen waren aangereikt. Om de verzoeken die uit het hele land kwamen zo goed mogelijk te kunnen bedienen, zijn drie waterstofauto’s de hele dag Nederland doorgereden. Met deze actie wil de organisatie laten zien wat er vandaag al mogelijk is met emissieloos rijden op waterstof.
Onze chauffeur vervolgde zijn weg naar Soest waar @StichtingPresentSoest drie coronapakketten had klaarstaan om rondgebracht te worden.

Fotograaf: Ria van der Ham
Op de foto staan vlnr Elles Goes (Present Houten), Domien Flapper en Wilfried, de chauffeur
... Lee meerSee Less

3 weeks ago

Social Hydrogen Challenge voor hart onder de riem

De  organisatie van de 24 uur Waterstof Challenge  #socialhydrogenchallenge voerde samen met Stichting Present dit jaar een alternatieve waterstof-challenge uit op 15  en 16 mei: de 24 uur Social Hydrogen Challenge.

Drie waterstofauto’s

Fotograaf: Ria van der Ham

Met elkaar kunnen we veel. Als deelnemer van Houten voor Houten delen wij ook dit fantastisch initiatief graag.Eetatelier bedankt iedereen die zo lief is voor elkaar en elkaar helpt in deze moeilijke tijd.

Wilt u ook iemand bedanken voor de hulp die u van hem of haar kreeg?
Nomineer hem of haar dan voor een gratis maaltijd van Eetatelier To Go! Elke zaterdagavond bieden we 4 verse maaltijden gratis aan als bedankje. Stuur vóór vrijdagmiddag een mail naar eetatelier@reinaerde.nl met de naam van degene die je wil verrassen en de reden. Wij kiezen de mooiste nominatie uit en laten per mail weten of je in aanmerking komt.

Wat is het fijn om te zien dat mensen elkaar zo steunen, vooral in deze tijd van Corona. We zien allerlei initiatieven voorbij komen waarbij op grote of kleine schaal hulp wordt geboden aan diegenen die het kunnen gebruiken. En dat kan iedereen zijn op elke manier. Even de boodschappen doen voor de buurvrouw, een klusje opknappen aan huis, (t)huiswerkbegeleiding), de hond uitlaten, medicijnen halen, thuiswerk coaching, gezinshulp of gewoon tijd voor een praatje via telefoon of Skype.
Vanuit Eetatelier willen we ook graag helpen. Als onderdeel van zorginstelling Reinaerde zijn wij niet zomaar een eetcafé. Eetatelier wordt, ondersteund door professionele begeleiding, gerund door mensen met een verstandelijke beperking. Met veel passie en veel plezier. Onze begeleiders zijn nu hard aan het werk op de woonlocaties van Reinaerde om de mensen die gedwongen thuis zitten te ondersteunen waar mogelijk. Maar de koks van Eetatelier hebben soms hun handen nog even vrij en maken wekelijks verse maaltijden die kunnen worden afgehaald bij Eetatelier. De gerechten zijn zo bereid dat je ze alleen nog maar even hoeft op te warmen.

De maaltijden die we voor deze actie ter beschikking stellen zijn eerder op de dag al bereid. Er kan dus geen rekening gehouden worden met speciale dieetwensen. Wel is de keuze mogelijk om vegetarische gerechten te kiezen.
... Lee meerSee Less

3 weeks ago

Load more

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"