Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Vriend van Present

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Houten het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Word dan Vriend van Present en steun ons financieel.

Doneer nu!

Zomerpakkettenactie

• Diaconale doedag

27-06-2019

Op 15 juni 2019 deden acht leden van de Opstandingskerk mee aan de eerste[...]
  • Zingen en wandelen bij Boogh

26-06-2019

Present maakte het mogelijk voor een klein deel van het vrouwenkoor Lady[...]
  • Een werkweek ingezet voor...

16-05-2019

Max en Mart uit vwo 4 van De Heemlanden kozen voor een alternatieve[...]
  • Talige stage

16-05-2019

De afgelopen periode heeft Present Houten twee vwo-leerlingen geholpen bij[...]
MEER projecten >>

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Kerkgangers vaker maatschappelijk actief dan niet-gelovigen

Nederlanders die naar de kerk of moskee gaan, zijn vaker maatschappelijk actief dan niet-kerkgangers. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Sociale samenhang en Welzijn’ van het Centraal Bureau voor de Statistiek (www.cbs.nl).

Onder rooms-katholieken ligt het percentage vrijwilligers het hoogst (58,1%) en onder leden van de protestantse kerk is het percentage van mensen die zich inzetten voor verenigingen het hoogst (79,1%).

Iets meer dan de helft van de Nederlanders (51%) rekent zichzelf zich tot een kerkelijke gezindte of religieuze groepering.

Laten we van het doen van vrijwilligerswerk een steeds bredere maatschappelijke beweging maken. Via Present Houten bijvoorbeeld.
... Lee meerSee Less

6 days ago

Kerkgangers vaker maatschappelijk actief dan niet-gelovigen

HERINNERING

Z O M E R P A K K E T T E N A C T I E

Doe mee. Het kan nog tot en met 12 juli

De zomer is voor veel mensen een tijd van gezellige dagjes uit of op vakantie in binnen- of buitenland. Maar voor sommige Houtense gezinnen is de zomertijd niet zo’n leuke periode omdat ze het niet breed hebben. Voor deze gezinnen willen we de zomer net een beetje zonniger maken door hen te verrassen met een vrolijk zomerpakket.

We zoeken u, als groep, gezin of individu. Wilt u een pakket samenstellen met tegoedbonnen voor ijsjes, zwembad, bioscoop, terrasje en met zomers speelgoed, tijdschriften en wat u zelf aan leuks kunt bedenken? Wij zorgen ervoor dat via Buurtgezinnen.nl in Houten het pakket bij een gezin terechtkomt dat deze steun goed kan gebruiken. U kunt er ook voor kiezen een pakket te sponsoren. Dan stellen wij er een voor u samen. Neem dan contact met ons op via het e-mailadres info@presenthouten.nl.

Lever vóór 13 juli het pakket in bij het Wereldhuis in Houten of maak een inleverafspraak via e-mailadres info@presenthouten.nl. Meer informatie op www.presenthouten.nl.

In het kort:
Pakketwaarde: tussen € 25 en € 50.
Inleveren: t/m vrijdag 12 juli 2019 (elke werkdag tussen 10.00-12.00 uur).
Locatie: het Wereldhuis, Dijkhoeve 1, Houten.
Sponsoring, inleverafspraak en informatie: info@presenthouten.nl.
... Lee meerSee Less

2 weeks ago

HERINNERING

Z O M E R P A K K E T T E N A C T I E

Doe mee. Het kan nog tot en met 12 juli

In het kort:
Pakketwaarde: tussen € 25 en € 50.
Inleveren: t/m vrijdag 12 juli 2019 (elke werkdag tussen 10.00-12.00 uur).
Locatie: het Wereldhuis, Dijkhoeve 1, Houten.
Sponsoring, inleverafspraak en informatie: info@presenthouten.nl.

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"