Impact-dag

Op een Presentdag ofwel Impact-dag ga je samen met je collega’s aan de slag voor iemand die jullie hulp goed kan gebruiken. Als team besluit je van tevoren wat voor soort ervaring en klus je wilt doen. Wil je een praktische klus en bijvoorbeeld bij een minima-gezin een kinderkamer opknappen of gaan jullie wandelen met bewoners van een zorgcentrum en wordt het een sociale klus? Wat voor soort klus jullie ook kiezen, de ontmoeting staat bij de projecten via Present altijd centraal.

Op een Presentdag ofwel Impact-dag zie je je collega’s in een heel andere setting. Er ontstaat een nieuwe dynamiek en meer verbondenheid: samen de schouders eronder om een ander te helpen geeft voldoening en de dag levert een direct resultaat. Werken via Present betekent teambuilding op zijn best!  Niet voor niets is uit onderzoek gebleken dat bij bedrijven die maatschappelijk actief zijn het ziekteverzuim lager ligt en de productiviteit en tevredenheid van medewerkers hoger scoren. Een super win-winsituatie dus.

Hoe gaat het in zijn werk?
Jij vindt het belangrijk om als bedrijf maatschappelijk verantwoord te ondernemen en je team een unieke ervaring mee te geven. Je meldt je aan bij Present Houten. Samen met de projectcoördinator bekijk je wat voor soort project jij en je team zouden willen doen. Eenmaal duidelijk gaan wij aan de slag om een goede match te maken met mensen waar jullie hulp hard nodig is. Is er een match dan krijgen jullie een groepenbegeleider aangewezen. Deze verzorgt vooraf het contact met de hulpontvanger, de materialen, de instructies en de begeleiding op de impact-dag zelf. Vooraf de projectdag ontvangen jullie een draaiboek. Op de dag zelf worden jullie ontvangen door de groepenbegeleider en gaan jullie zoals afgesproken aan het werk. Vaak komt er een fotograaf langs die het proces vastlegt. Deze foto’s worden achteraf in een fotocollage verwerkt die jullie op je socials en binnen jullie organisatie kunnen verspreiden. De dag wordt gezamenlijk afgesloten. De uren zijn voorbijgevlogen en iedereen is een ervaring rijker.

Nadat jullie de Impact-dag hebben afgerond ontvangen jullie de Present-Houten-Impact-dag wisselbokaal. We maken er een bijzonder moment van en deze bokaal mag op jullie kantoor prijken tot het volgende bedrijf uit Houten een Impact-dag heeft.

Schakel Stichting Present in voor een jaarlijks MVO-Presentprogramma
Je biedt medewerkers de mogelijkheid om één of twee keer per jaar een dagdeel iets te doen voor Houtenaren die deze hulp hard nodig hebben. Wij zorgen ervoor dat deze dag professioneel geregeld wordt en succesvol is.

Deelname aan het MVO-Presentprogramma kan al vanaf € 495 waarbij je één keer per jaar met je medewerkers een Impact-dag beleeft. Wil je twee keer per jaar een team een dag aanbieden, dan kun je kiezen voor het XL-pakket van € 950,-. Het idee is dat je jaarlijks terugkeert met een groep collega’s; dezelfde groep of steeds weer een andere samenstelling. De prijs is gebaseerd op max. 6 personen.  Wil je meer collega’s inzetten, dan zijn de kosten € 60,- per extra persoon. We gaan uit van een activiteit van vier uur, waarbij één of twee koffie/thee momenten zijn inbegrepen, de lunch meestal niet (tenzij het gaat om het organiseren van een lunchactiviteit). Het gaat op deze Impact-dag vooral om de aandacht voor en het contact met de hulpvragers en er ontstaan hele mooie inzichten en contacten.

Wist je dat:

• Je onder het tabblad ‘praktische hulp’ en ‘sociale hulp’ kan zien aan wat voor soort projecten je kan denken?
  • In 2022 400 vrijwilligers zijn ingezet via Present Houten om iets te betekenen voor een ander?
  • Er in 2022 maar liefst 84 verschillende projecten zijn geweest? Zowel praktisch als sociaal.
  • Meer dan 500 mensen zijn geholpen met deze projecten?
  • Er nog veel meer mensen binnen Houten zijn die heel hard hulp nodig hebben?

Doe ook mee en sleep die wisselbokaal in de wacht!

Mail naar christie.de.vrij@presenthouten.nl