Verhalen

Movir is present

Op 8 november heeft Stichting Present Houten op maar liefst acht verschillende locaties in Houten werknemers van Movir laten meewerken die in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen een middag vrijwilligerswerk kwamen doen.
Movir geeft werknemers de kans om zich, onder werktijd, in te zetten voor anderen. Onder het motto ‘Als je iets geeft aan een ander, krijg je er zelf ook iets voor terug’, gingen maar liefst 45 werknemers deze middag aan de slag bij werkzaamheden die Present Houten voor hen had georganiseerd. Na de ontvangst in Theater de Slinger vertrokken de mensen naar de verschillende locaties met uiteenlopende activiteiten. Zo is er in tuinen gewerkt bij Eetatelier, Gezinshuis de Grote Geer en Profilazorg en in keukens gewerkt bij het Koffieatelier en bij de Oekraïense vluchtelingen. Daar zijn ook bedankjes in elkaar gezet voor de bedankavond een dag later. Daarnaast is er gewerkt in de bedrijfshal bij TSN Groen. Bij Houtens Erf en de Loericker Stee is gewandeld met rolstoelafhankelijke bewoners. Bewoners van de Loericker Stee gingen naar de kerstmarkt in De Schouw en hebben genoten van een heerlijk stukje taart.
Present Houten maakt een verbinding tussen vrijwilliger en hulpvrager en gunt het iedereen om te ervaren hoe het is om te geven, maar ook om te ontvangen.
Toen alle werkzaamheden waren afgrond is er onder het genot van een hapje en drankje nagepraat in Theater De Slinger.

Klik hier voor een filmpje over dit project