Verhalen

C.G. Beyers Naudé in april 2024

Christelijk gymnasium Beyers Naudé had de derde projectdag van dit schooljaar. Meer dan 20 leerlingen en leraren deden met praktische én sociale projecten mee.

Voor de helft van de leerlingen was het deze dag spelletjesdag! De leerlingen hebben bij Middelséhiem van Alliade meegeholpen de ochtend op te starten en zijn daarna in groepjes spelletjes gaan doen. Om de ochtend af te ronden zijn er door deze leerlingen ook pannenkoeken gebakken. Deze zijn door de hele dagbesteding op gesmikkeld. Een positieve kennismaking met deze doelgroep!
In de middag gingen andere leerlingen bij woonzorgcentrum St. Jozef van Palet langs. Ze kregen een korte rondleiding en waren erg onder de indruk van het gebouw. Vol enthousiasme hebben ze daarna met de cliënten verschillende spelletjes gespeeld. “De spelletjes en de interactie met de leerlingen waren erg gezellig. De cliënten hebben het erg leuk gevonden,” volgens de hulpverlener.

In de ochtend hebben vele handen licht werk gemaakt bij een verhuizing en een schoonmaak bij een bewoonster. Het huis moest binnen een paar uur leeg, en dat is ze gelukt! Na een zware tijd was de bewoonster erg blij met de hulp die geboden is.
In de middag zijn de tuinhandschoenen tevoorschijn gekomen bij een tuinproject. De jongeren zijn hier flink aan het werk geweest en verschil was meteen te zien! Eén van deze leerlingen heeft aangegeven zich structureel in te willen zetten als vrijwilliger. “Ik heb vandaag met mijn school vrijwilligerswerk gedaan en ik vond het wel leuk, dus ik zou het nog een keer willen doen!” Hoe mooi is dat?