Zomerpakket-actie

Aanmelden als samensteller(s)

Beste samensteller(s),

Wat fijn dat jij of jullie er over nadenken om een zomerpakket samen te stellen!

Hieronder geven wij vast wat praktische info en tips vooraf. Lees dit vooraf helemaal door vòòrdat je het formulier hieronder invult.

Het tijdspad voor aanmelden, samenstellen en langsbrengen

Aanmelden kan tot en met 27 mei 2024, door het invullen van het onderstaande formulier. Hierna sluit de inschrijving en gaan we jullie koppelen aan een geschikt gezin.
Uiterlijk 4 juni informeren we je over de details en alle informatie over hoe deze actie werkt.
Je hebt tot uiterlijk vrijdag 19 juli de tijd om het pakket samen te stellen én langs te brengen (de geschikte periode om je pakket langs te brengen is tussen eind juni en 19 juli).
Begin zo snel mogelijk met samenstellen na 4 juni, want het duurt soms even om de hulpverlener te pakken te krijgen. Mocht je nog andere sponsors willen zoeken voor je pakket, zoals ijsjes, speelgoed, entreekaartjes etc., dan kun je er ook beter vroeg bij zijn.

Waarmee vul je een pakket?

• We vragen bij de aanmeldingen van hulpverleners om cadeautips voor gezinsleden. Dit kan voor jullie een rode draad zijn, maar dit hoeft natuurlijk niet. Wees creatief!
• We raden aan het pakket te vullen met onder andere (buiten)speelgoed die passend is bij de leeftijd en de interesses, wat lekkers, leuke tijdschriften en/of andere 'zomerse' dingen.
• Er kan ook gedacht worden aan cadeaukaarten of toegangskaartjes voor een leuke activiteit en/of dagje(s) uit. Het is jouw/jullie pakket dus jij bent hier helemaal vrij in.
• We schatten zo in dat de waarde van een pakket tussen de €25 en €50,- is, maar meer mag altijd en minder natuurlijk ook. Jouw/jullie budget is leidend!
• Een gezamenlijke belevenis—mits jullie én de ontvanger dat allebei leuk vinden—zoals samen naar de speeltuin, samen buitenspelletjes doen of samen picknicken, is vaak leuker dan dure dingen. Dit kunnen jullie het beste doen in overleg met de hulpverlener. Alleen een pakket is ook prima: we gaan uit van jullie aanbod!

Persoonlijk langsbrengen: waarom?

Het kan zijn dat je je bedenkingen hebt bij het zelf langsbrengen, omdat dat wat ‘weldoenerig’ kan aanvoelen. We hebben dit expliciet nagevraagd bij hulpverleners en gezinnen en het blijkt zo niet ervaren te worden. Vaak vinden ze het al heel bijzonder dat mensen dit zomaar doen, dat ze doen wat ze beloven, dat ze de tijd nemen om langs te gaan en dat ze het gezin met respect behandelen. Eén van de samenstellers: "Het gezin zat al met koffie op ons te wachten. Ze waren enorm verrast en heel dankbaar voor dit pakket. We waren stil van hun verhaal. We hadden veel respect voor de manier zoals ze met hun tegenslagen omgingen en alle energie gebruikten om er voor hun kinderen te zijn. Voor hen en voor ons was het een bijzondere morgen."

Mocht dit je twijfel niet wegnemen, mail ons dan naar zomerpakketactie@presentleeuwarden.nl. Dan kijken we samen wat mogelijk is.

Naar wie gaan de zomerpakketten?

Present werkt in alle gevallen samen met hulpverleners die in kunnen schatten waar een zomerpakket een mooie aanvulling is. Bij deze gezinnen speelt vaak meer dan alleen weinig geld, zoals gezondheidsproblemen. Vaak is er ook sociale problematiek. De hulpverlener zorgt ervoor dat het contact voor jullie goed verloopt, maar het is voor jullie als samenstellers goed je er van tevoren bewust van te zijn dat je soms in aanraking kunt komen met moeilijke situaties, en dat de reactie van het gezin soms anders is dan hiervoor beschreven. Natuurlijk hopen we dat jullie nog steeds enthousiast zijn voor deze actie, want een pakket is op deze plekken juist heel erg welkom!

Heb je nog vragen of wil je iets overleggen, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Wij zijn geopend op dinsdag en donderdag van 9 tot 17 uur. Bellen kan naar 058 289 35 56. Mailen kan ook, naar zomerpakketactie@presentleeuwarden.nl

Let op!

Uiteraard streeft Stichting Present Leeuwarden er naar dat elke (groep) samensteller(s) gekoppeld wordt aan een ontvangend gezin. Stichting Present Leeuwarden is hierin echter wel afhankelijk van de aanmeldingen door hulpverleners. Mocht het voorkomen dat er geen koppeling gemaakt kan worden, dan neemt Stichting Present Leeuwarden contact op om te zoeken naar een andere oplossing.

Zomerpakket-actie 2024: Aanmelden als samensteller(s)

E-mailadres(Vereist)
Mochten jullie je budget of aanbod al globaal weten, geef dat dan hier aan. Dit helpt ons bij de matching (grotere budgetten koppelen we dan aan grotere gezinnen). Let op: dit is niet verplicht.

Vastleggen gegevens