Verhalen

Drie groepen vrijwilligers van The God Story

Drie verschillende groepen van The God Story hebben hun handen uit de mouwen gestoken! The God Story probeert sinds 2009 op verschillende eigentijdse manieren mensen van ‘nu’ te verbinden met het christelijke geloof. Dat was niet de insteek van de vrijwilligers van deze dag: dat was om er te zijn voor een ander en iets te kunnen betekenen. Een klein gebaar, maar een groot verschil!

Een groep jongeren heeft zich ingezet bij de crisisopvang van Limor. Deze crisisopvang is bedoeld voor gezinnen, alleenstaanden en jongeren in crisissituaties die om welke reden dan ook dakloos zijn geworden. Wat ontzettend mooi dat deze vriendengroep zich voor hen heeft ingezet!
Hier is tegelijkertijd zowel een praktisch als een sociaal project uitgevoerd. Samen met de kinderen hebben ze pannenkoeken versierd én een gezellige bingo gespeeld. “Het was erg leuk en fantastisch om te zien dat de kinderen veel plezier hiervan hadden. Even wat anders dan de zorgen die er normaal gesproken zijn.”
Daarnaast is erbinnen gesausd, is de patio met een speeltoestel schoongemaakt en kunnen de kinderen spelen op een schoon speeltoestel. De hulpverleners van de opvang van Limor hebben de vrijwilligers hartelijk ontvangen en waren erg blij met hun inzet. Ook namens ons: dankjewel!

Daarnaast zijn vier dames bij kleinschalig wonen Swettehiem van Palet langsgeweest om een wandeling met de bewoners te maken. Bij Swettehiem wonen rond de twintig mensen in een rustige en huiselijke sfeer. Zowel de vrijwilligers als de bewoners hebben genoten van de frisse lucht én het zonnetje. Hartelijk dank voor jullie inzet! De dames zijn enthousiast en willen zich graag als vrijwilliger blijven inzetten. Zo zien wij het natuurlijk graag. Hopelijk tot snel!

Als laatste heeft een echtpaar bij een bewoonster van een gewone muur een kastenwand gemaakt. Zij hebben afgemaakt wat eerdere vrijwilligers via Present al gestart hebben: het opruimen en leefbaar maken van deze woning. De bewoonster is erg blij met alle hulp. Bedankt!

Zo zie je maar wat een werk er verzet kan worden in maar één dag. Een klein gebaar, maar een groot verschil!