Verhalen

Bruggenbouwer nr 2: Groen doen samen met de Woningstichting

In april reikte Sjoerd Spoelstra, voorzitter van Present Wageningen de 2e Bruggenbouwer uit tijdens het Sociaal Tuinieren project, aan de Woningstichting.

Het Sociaal Tuinieren project is in volle gang. Vanmorgen zijn er overal tegels verwijderd, puin opgeruimd, gras opgerold. Het is een regenachtige dag. Maar even schijnt de zon! Tijdens de uitreiking van de Bruggenbouwer 🙂 Op de achtergrond houdt een groep vrijwilligers – studenten, flexers, vluchtelingen – pauze onder een partytent. Daarvoor staan een aantal medewerkers van de Woningstichting: Roxanna, Rob en Erwin, samen met een aantal mensen van Present.

Sjoerd Spoelstra overhandigt een Bruggenbouwer award, en daarna overhandigt Wilma een vijgenboom met aardbeienplantjes – om de nieuw te betrekken ruimte van de Woningstichting alvast een beetje te vergroenen. Op verschillende manieren werkt Present samen met de Woningstichting, en in het Sociaal Tuinieren project bloeit dit op. In de start van het project werd het enthousiasme van Wilma van Present beantwoord met het enthousiasme van de Woningstichting, en ondanks wisselingen in personeel blijven medewerkers van de Woningstichting enthousiast over dit project. Samen worden voorbereidingen getroffen, waarin Present en de Woningstichting elkaar goed aanvullen in netwerk, kennis van de buurt en praktische know-how. Zo maken we samen Wageningen een mooiere, socialere en groenere stad!