Acties

FIXbrigade voor energiehulp

Meld je aan voor de FIXbrigade:

Naam(Vereist)

Energiearmoede is een sterk groeiend maatschappelijk probleem; Steeds meer inwoners kunnen hun energierekening niet meer betalen of durven hun verwarming niet meer aan te zetten.

Vanuit Present Woerden helpen we door de inzet van vrijwilligers als FIXbrigade. FIXers zijn vrijwilligers die inwoners met een laag inkomen helpen om energie en geld te besparen door het uitvoeren van kleine energiebesparende maatregelen.

Denk aan:

• tochtband plakken
  • kitten
  • radiatorfolie aanbrengen
  • radiatoren ontluchten
  • gloeilampen vervangen met ledlampen
  • waterbesparende douchekoppen plaatsen

Door de week, in de avond of op een zaterdag:

Niet alle vrijwilligers hebben even veel tijd. Wij organiseren de klussen rondom de bescikbaarheid van de vrijwilligers.

Ben jij één of meerdere dagdelen per week beschikbaar? Of misschien juist op een avond? Misschien komt het jou beter uit om 2 uur op een zaterdag je in te zetten? Dat kan allemaal! Geef je op als vrijwilliger en wij maken de planning passend.

Ervaring met klussen is handig, maar geen vereiste.

Opkomende actiedagen:

• 21 maart: middag actie met de Evangelische Hogeschool
  • 26 maart: avond actie met de Rotary
  • 13 april: zaterdagochtend met Cama Parousia
  • 20 april: zaterdagochtend actie met jou als vrijwilliger?

Iederen kan meedoen, onafhankelijk van hoeveel klus ervaring jij hebt! Doe mee als:

• individu
  • vriendenkring
  • bedrijf
  • vereniging
  • school

We werken in dit project samen met de Gemeente Woerden, FIXbrigade Nederland en Duurzaam Woerden.