Help mee als groepenbegeleider

19 maart 2024

Door de toename van het aantal projecten zijn wij op zoek naar vrijwilligers die ons enkele keren per jaar willen helpen bij het begeleiden van een groep vrijwilligers.

Present slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. We zetten groepen vrijwilligers in voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Als groepenbegeleider help je anderen om te helpen. Hierdoor maak je het verschil in het leven van een medemens die in kwetsbare omstandigheden leeft.

‘Het verbinden van vrijwilligers met de hulpvragers vind ik mooi en ik heb vaak gezien dat er bijzondere en kwetsbare momenten ontstaan tussen hen.’ (Evaline, groepenbegeleider)

Op de projectdag help je de vrijwilligers met het opstarten van de werkzaamheden, en help je om het contact tussen de vrijwilligers en de hulpontvanger op gang te brengen. Wanneer er positief gestart wordt, geeft dit ruimte voor meer gesprekken en openheid tijdens het project. Na afloop evaluee je kort met vrijwilligers en hulpontvanger hoe het is gegaan. Een mooi moment waarin dankbaarheid en enthousiasme wordt gedeeld.

Alle activiteiten vinden plaats in de gemeente Woerden, met soms een kleine uitstap naar Oudewater, Driebruggen, Linschoten of Montfoort. Zo kan jouw betrokkenheid bij je woonplaats groeien en hoef je nooit ver te reizen.

Kernpunten die bij jou en de functie passen:

Je vindt het belangrijk dat mensen naar elkaar omzien.
Je vindt het leuk met verschillende soorten mensen op te trekken: hulpontvangers, groepen vrijwilligers (scholieren, studenten, medewerkers, groepen uit kerken) en hulpverleners.
Groepen zetten zich zowel doordeweeks als in het weekend in.
Je bent communicatief vaardig, sociaal en zorgvuldig.

Present biedt:
Een kijkje in de samenleving via een maatschappelijk betrokken organisatie.
Een inwerkprogramma.
Geregeld overleg met andere projectbegeleiders

Deze functie is te combineren met de functie van projectbegeleider. Hierbij tref je de voorbereidingen voor het project. Zeker geen vereiste, wel een mogelijkheid als je nog meer betrokken wilt zijn.

Je kunt al groepenbegeleider worden als je 2 of 3x per jaar inzetbaar bent. Dagen en tijden in overleg: overdag, weekend of avond, er is van alles mogelijk. Gemiddeld ben je inclusief voorbereiding zo’n 4u bezig per project.
We horen graag van je als je interesse hebt in deze functie of  meer informatie wilt.
Ellen Vossen maakt graag kennis met je, 06-53913938 / info@presentwoerden.nl.