Projectbegeleider: een goede voorbereiding is het halve werk

19 maart 2024

Als projectbegeleider bij Present help je anderen om te helpen. Hierdoor maak je het verschil in het leven van een medemens die in kwetsbare omstandigheden leeft. Present slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. We zetten groepen vrijwilligers in voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement.

Je helpt in de voorbereiding van een project door contact op te nemen met de vrijwilligers én de hulpverlener van de persoon waar de vrijwilligers gaan helpen. Samen met de hulpverlener ga je op bezoek bij de hulpontvanger om kennis te maken en praktische afspraken te maken: Welke materialen zijn er nodig? Wat gaan de vrijwilligers precies doen? Een bingo zonder bingoballen, een tuinklus zonder hark of een schilderklus zonder roller… een groepenbegeleider zorgt er voor dat dit niet gebeurt.

Je maakt een kort verslagje van je huisbezoek waarna de coordinator op zoek gaat naar een geschikte groep vrijwilligers voor de klus.
De functie kun je combineren met de functie van groepenbegeleider. Zodat je ook op de dag dat de groep zich inzet de groep begeleid. Dit is een mogelijkheid maar zeker niet noodzakelijk. We zijn al heel blij als je enkele huisbezoeken per jaar op je kunt nemen.

Alle activiteiten vinden plaats in de gemeente Woerden, met soms een kleine uitstap naar Oudewater, Driebruggen, Linschoten of Montfoort. Zo kan jouw betrokkenheid bij je woonplaats groeien en hoef je nooit ver te reizen.

Kernpunten die bij jou en de functie passen:

Je vindt het belangrijk dat mensen naar elkaar omzien.
Je vindt het leuk met verschillende soorten mensen op te trekken: hulpontvangers en hulpverleners.
Het is fijn als je zelf wat kluservaring hebt zodat je in kunt schatten wat er nodig is aan materiaal en hoelang een klus duurt.
Huisbezoeken zijn vaak op doordeweekse dagen en overdag.
Je bent communicatief vaardig, sociaal en zorgvuldig.

Present biedt:
Een kijkje in de samenleving via een maatschappelijk betrokken organisatie.
Een inwerkprogramma.
Geregeld overleg met andere projectbegeleiders

Je bepaalt zelf hoe vaak je op huisbezoek wilt. Van 3x per jaar tot 20x per jaar: alles kan. Reken op 2u in totaal per huisbezoek inclusief het maken van een verslag.

We horen graag van je als je interesse hebt in deze functie of  meer informatie wilt.
Ellen Vossen maakt graag kennis met je, 06-53913938 / info@presentwoerden.nl.