Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Donateur

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Leeuwarden het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Het kantoor is weer open

aegon2_cropped

Vandaag in de HuisaanHuis een mooi verslagje van een activiteit van Present Leeuwarden. We blijven lekker bezig. Eerstvolgende grote activiteit is a.s. zaterdag. Dan gaan ruim vijftig mensen uit een stuk of zes verschillende kerken en gemeenten uit de stad zeker negen projecten uitvoeren in Leeuwarden en Stiens. De werkzaamheden in Leeuwarderadeel breiden steeds meer uit. We zoeken nog mensen die vanuit deze gemeente draagvlak willen creëren voor de oprichting van een vestiging van Present. De gemeente Leeuwarderadeel staat positief tegenover de oprichting van een eigen afdeling of vestiging van Present.
Wil je ook met vrienden, straatgenoten, familie of collega's iets doen voor iemand in de stad die hulp nodig hebt? Kijk op onze site en meld je aan!

3 months ago

Wil je ook met vrienden, straatgenoten, familie of collegas iets doen voor iemand in de stad die hulp nodig hebt? Kijk op onze site en meld je aan!

Vandaag in Friesch Dagblad mooi artikel hoe ouderen in Leeuwarden asielzoekers (uit Syrië) de stad hebben laten zien. De vluchtelingen hielpen de ouderen ook door hun rolstoel voort te duwen. Voor beiden was het dus een win-win-situatie. Voor ouderen was het een mooi uitje want velen hadden in al geen tijden meer de markt bezocht. Typisch een geval voor Present die altijd weer te bemiddelen in dit soort zaken. Een echte makelaar tussen mensen die hulp nodig hebben en zij die hulp willen bieden. Zo kan iedereen voor een ander wat betekenen.
Dit is mijn (Ruurd Walinga) laatste bijdrage als Pr-man en bestuurslid van Stichting Present Leeuwarden. Als laatste bestuurslid dat nog bij de oprichting aanwezig was, verlaat ik komende week het bestuur. Als opvolger treedt Atze Jan de Vries aan. Overigens zoeken we nog altijd iemand die de vacature van secretaris wil vervullen. Die is al ruim een half jaar vrij.

3 months ago

Asielzoekers wandelen met ouderen naar markt

Vluchtelingen die in Leeuwarden opgevangen worden in Heliconstate gaan op vrijdagmorgen 27 mei naar de markt op het Zaailand met bewoners uit zorginstelling Sint Jozef aan de Oldegalileën in de stad. Tussen tien en twaalf uur zullen beide groepen een samenzijn hebben met vrijwilligers van PKN-gemeente de Fontein. De bemiddeling is tot stand gekomen door Stichting Present Leeuwarden.
Eerder werden asielzoekers die in de opvang in Leeuwarden zitten via Present ingeschakeld bij de verbouw van het oude dorpshuis in Jorwert voor de opvang van vluchtelingen. Ook speelde Present een grote rol bij Meet en Eat waarbij Leeuwarders vluchtelingen uitnodigen om bij hen te eten.

Op 4 juni organiseert Present Leeuwarden voor het eerst een KerkenPresentdag. Circa 50 vrijwilligers uit alle Leeuwarder kerken gaan die dag verdeeld over negen groepen klussen doen in de stad. Dat kan een tuintje opknappen zijn, maar ook een schilderklus of schoonmaakwerkzaamheden.

3 months ago

Stichting Present Leeuwarden. heeft 7 nieuwe foto's toegevoegd.

Deze gezellige en harde werkers van PKN Lekkum willen we even in het zonnetje zetten. Afgelopen zaterdag hebben deze toppers enorm hard gewerkt! Samen hebben ze een huis volledig opgeruimd en schoongemaakt. Wat kan er veel gedaan worden in een dag... verbazing wekkend. Een opgeruimd huis is hopelijk een nieuwe start voor de bewoner. Allemaal bedankt voor jullie hulp!

Nynke Andringa, Trudy de Bruyn and 10 others like this

View previous comments

Gerard van der VeerZiet er puik uit!! Geweldig!

Avatar

Claudia Bruining-StarrenburgJullie zijn Geweldig! Is het bij jullie zelf ook zo schoon? Haha gr

Avatar

Comment on Facebook