Dit is Present

Present Nederland

Op tal van plekken in Nederland zijn we Present. We hebben tientallen lokale stichtingen, zo ook in Amsterdam. Al vele vrijwilligers vonden via ons hun weg naar kortdurende projecten in hun eigen buurt of regio. Hun werk vormt een welkome aanvulling op de bestaande professionele hulpverlening. Daarbij is zo’n project doorgaans voor de hulpgever en de ontvanger verrijkend.

Present bestaat uit een netwerk van lokale stichtingen die statutair verbonden zijn met Stichting Present Nederland. Al sinds 2003 is dat een succesvolle formule. Na een goede start in Zwolle, breidden we ons in de loop der tijd al snel uit in heel Nederland. Nu kennen we circa 75 lokale Present stichtingen.

Netwerk

Present Nederland heeft als doel is de ondersteuning van het netwerk van zelfstandige lokale stichtingen die de formule van Present adopteren. Present Nederland vormt daarbij een kleine, ondersteunende organisatie en is, als franchisegever, de bewaker van de formule.

Present Amsterdam is onderdeel van het Present netwerk. Dit kracht van dit netwerk uit zich door middel van ontmoeting, kennisdeling, training, kwaliteitswaarborging en innovatie.

Zo zorgen we voor een professionele organisatie in beweging, die inspeelt op maatschappelijke veranderingen.