Samen voor Amsterdam

Vrijwilligerswerk met je gezin

Een verschil maken met je gezin

Dagje dierentuin, pannenkoeken eten of naar het strand. Mooie uitjes met je gezin. Dat kan ook met anderen. Via Present help je mensen in armoede, eenzaamheid of met een slechte gezondheid. Mensen die je als gezin niet altijd tegenkomt. Dat werkt blikverruimend, ook voor de kinderen.

Samen zinvol op stap
Via Present volg je een dag of dagdeel een praktisch programma. Zo ervaart je kind hoe bijzonder het is om met elkaar een ander te helpen. Spelenderwijs leert jullie gezin meer over waarden als ‘geven’, ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid’. Eerdere deelnemers spraken enthousiast over een “spannend en zinvol avontuur dat hen als gezin dichter bij elkaar bracht!”

Talent in project
Op basis van jullie unieke talenten als gezin, kiezen we een project. Van voorbereiding tot evaluatie, een speciaal getrainde Present-medewerker begeleidt jullie daarin. Met uitgebreide aandacht voor de rol van je kind(eren).

Jullie bijdrage
Jullie aanwezigheid, het Present zijn, vinden wij een hele mooie bijdrage. Ieder gezin kan dus meedoen. Jullie mogen gerust iets meenemen. Dat kan zijn een knutselwerkje, zelfgebakken koekjes of jullie eigen gereedschap. Samen zorgen we voor een mooie ontmoeting.

Nu aanmelden

Een greep uit onze verschillende vrijwilligersactiviteiten

Sociale vrijwilligersactiviteiten

Denk aan: faciliteer samen met je gezin een leuke spelletjesmiddag voor vluchtelingenkinderen, ga gezellig pannenkoeken bakken met mensen met een verstandelijke beperking, of ga samen met je kinderen en eenzame ouderen naar een dierenboerderij.

Praktische klussen

Denk aan: samen met je gezin een verwilderde tuin in een achterstandswijk opknappen of de woonkamer van een alleenstaande moeder met kinderen schilderen .... Samen als gezin zorg je voor een fijne plek voor mede-Amsterdammers.

Of wat jullie ook maar willen doen ...

Graag helpen wij jullie bij het vinden of verzinnen van een vrijwilligersproject dat bij jullie wensen past.

Samen voor Amsterdam

Verschil maken met Present

vrijwilligerswerk op maat

Wij kijken samen wie je wilt helpen & hoe