Samen voor Amsterdam

Vrijwilligersactiviteiten samen met je studentenvereniging

Maak samen met je medestudenten een verschil in Amsterdam

Iets goeds doen voor anderen? Een avondje vrijwilligerswerk? Dat doe je gewoon met je studentenvereniging, jaarclub of vriendengroep. Present daagt je graag uit om je voor een dag(deel) actief in te zetten voor anderen. Jullie hulp is hard nodig.

Samen de handen uit de mouwen
Een ervaring die er toe doet. De mensen die je helpt, zijn sociaal geïsoleerd, leven in armoede of kampen met ziekte, ouderdomsgebreken of een beperking. Denk aan het verhuizen van een alleenstaande vader met kinderen. Of de tuin opknappen voor een eenzame bejaarde dame. Met deze bijzondere ervaring kom je echt even in een andere wereld in jouw studentenstad. Klein klusje voor jou, maar grote opluchting vaak voor de hulpontvanger.

Hoe werkt het?
Het project organiseren we op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na aanmelding nemen we contact op om dit met jullie te inventariseren. We kiezen samen zorgvuldig activiteiten waaraan ieder groepslid kan deelnemen.

Jouw bijdrage
Jouw aanwezigheid, het Present zijn, vinden wij een hele mooie bijdrage. Iedere studentengroep kan dus meedoen. Vooraf kijken we op welke manier we de ervaring kunnen verrijken. Dat kan zijn door een bloemetje of een zelf gebakken taart mee te nemen. Samen zorgen we voor een mooie ontmoeting.

Nu aanmelden

Een greep uit onze verschillende vrijwilligersactiviteiten

Sociale vrijwilligersactiviteiten

Faciliteer een leuke spelletjesmiddag voor vluchtelingen, ga gezellig pannenkoeken bakken samen met mensen met een verstandelijke beperking, of ga samen met eenzame ouderen op pad naar een dierenboerderij.

Praktische klussen

Samen een verwilderde tuin of speeltuin in een achterstandswijk opknappen,  de woonkamer van een alleenstaande moeder met kinderen schilderen .... Gezamenlijk zorgen jullie voor een fijne plek voor jullie mede-Amsterdammers.

Of wat jullie ook maar willen doen ...

Graag helpen wij jullie bij het vinden of verzinnen van een vrijwilligersproject dat bij jullie wensen past.

Samen voor Amsterdam

Verschil maken met Present

vrijwilligerswerk op maat

Wij kijken samen wie je wilt helpen & hoe