Vrijwilligers van Facilicom schenken ouderen een verwenmiddag

11 juli 2018

Vrijwilligers van Facilicom waren present bij Cardia Duinrust. Het was voor iedereen een geslaagde middag. De medewerkers van Facilicom vonden het heel fijn dat ze iets voor de bewoners konden doen. De bewoners van Cardia Duinrust vonden het op hun beurt een leuke, gezellige groep. En niet alleen de bewoners, ook de verzorgenden waren ontzettend blij met de hulp van de enthousiaste groep. Er is gewandeld, gesjoeld en er zijn pannenkoeken gebakken. Tevens hadden sommige vrijwilligers waardevolle en verrassende gesprekken met bewoners; een vrijwilliger kreeg zelfs een aandenken in de vorm van een ansichtkaart.

Bewoners die aanvankelijk niet aan de activiteiten meededen, kwamen later op de geur van de versgebakken pannenkoeken af. Eenmaal geproefd van de pannenkoeken, was er geen houden meer aan. Voor het ‘bakteam’ was het haast niet tegen op te bakken. Uiteraard mocht het logo van Facilicom niet ontbreken. Die had het ‘bakteam’ met poedersuiker perfect op de pannenkoeken gestrooid.

Zowel de bewoners als de vrijwilligers genoten van deze traktatie. Zij zullen dit vrijwilligersproject niet snel vergeten.