Verhalen

MDT met AMV-jongeren

In februari gaan we weer een nieuw MDT- traject beginnen met de AMV- jongeren (Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen). We willen dit stapsgewijs gaan doen, beginnend met een klein groepje jongeren. Dit helpt de jongeren bij hun integratie en participatie in de Nederlandse samenleving en geeft hun een mooie kans voor persoonlijke ontwikkeling. Ook zullen we een stukje Nederlandse cultuur gaan ontdekken met de jongeren en willen we ze zoveel mogelijk laten aansluiten bij samenleving.

In eerdere verhalen lees je veel over wat er vorig jaar is gedaan, bijvoorbeeld over het project ‘De Alleskunner’. Of op de gemeentedag van de Ichthus-gemeente in Nunspeet. Veel vrijwilligers hebben zich ingezet bij projecten voor AMV-jongeren. Nieuwe vrijwilligers zijn nog steeds welkom, dus laat je enthousiasmeren en geef je daar voor op! Dat kan bij Rianne Weij: mail naar info@presentnunspeet of app naar 06-40765566.