Informatie zomerpakketten 2024 voor hulpverleners

Het zomerpakket
Het pakket wordt samengesteld door groepen uit Drachten e.o. en heeft een waarde tussen de €25,- en €50,-. Het is bedoeld voor gezinnen die (te) weinig financiële middelen hebben. 
De inhoud? Denk aan: bonnen voor ijsjes, het zwembad of de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften, etc. (afhankelijk van de grootte van het gezin dat het pakket ontvangt). 

Aan welke voorwaarden moet de pakketontvanger voldoen?

  • Alleen gezinnen in de gemeente Smallingerland komen in aanmerking voor deze actie.
  • Binnen het gezin is er tenminste één kind tussen de 4 en 12 jaar oud.
  • Dit gezin heeft deze zomer niet de financiële middelen om op vakantie te gaan of erop uit te trekken.

Wat vraagt het van jou als hulpverlener? 
Je meldt je cliënt uiterlijk 24 mei aan via het aanmeldformulier. Er wordt gevraagd naar de naam en adresgegevens en het aantal personen waaruit het huishouden bestaat. Om de samenstellers een idee te geven van welke producten de pakketontvangers blij worden (of juist niet) willen we ook graag weten welke producten wel of beter niet in het pakket gedaan kunnen worden. Met de samenstellers communiceren we dat alcohol, rookwaren of geld niet in het pakket gedaan mogen worden. 

Omdat er persoonsgegevens gedeeld worden met degenen die het pakket samenstellen en bezorgen, wordt er ook gevraagd om toestemming om die gegevens te delen. Wordt die toestemming niet gegeven, dan vragen we jou als hulpverlener het pakket bij ons op te halen en het pakket zelf bij je cliënt te bezorgen. Hoe we dat gaan regelen, spreken we t.z.t. met je af. 

Houd er wel rekening mee dat er mogelijk te veel aanvragen voor een pakket zijn en dat we misschien niet elk aangemeld gezin blij kunnen maken. Beloof je cliënt(en) dus niets tot je van ons hoort dat het doorgaat! 

Hoe gaat het dan verder? 
In de week van 3 – 7 juni laten we je weten of het gezin dat je hebt aangemeld, een pakket gaat ontvangen. In die week krijgen de samenstellers van ons de informatie die zij nodig hebben om een pakket samen te stellen. Ze krijgen ook jouw telefoonnummer en e-mailadres, zodat ze je indien nodig aanvullende vragen kunnen stellen.

Zodra de samensteller het pakket klaar heeft, neemt hij/zij telefonisch contact op met de pakketontvanger over het bezorgmoment (tenzij jij zelf het pakket bezorgt, uiteraard). Het is verstandig je cliënt van deze gang van zaken op de hoogte te stellen. Het pakket wordt uiterlijk in de week van 8 juli bezorgd.

Als jij zelf een of meer pakketten gaat bezorgen, dan spreken we met jou af wanneer je de pakketten bij ons kunt ophalen.

Aanmelden?
Je kunt een of meer cliënten aanmelden via deze link: AANVRAGEN ZOMERPAKKET HULPVERLENERS. Voor elke cliënt dien je een formulier in te vullen.

Nog vragen?
Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met een van de coördinatoren van Present Smallingerland: 
Corrie van Dijk: 06-15596271  
of 
Martine Louwerse: 06-23608633. 

We zijn telefonisch het best te bereiken op dinsdag, woensdag en donderdag. Een mailtje naar info@presentsmallingerland.nl sturen kan natuurlijk altijd!