Zomerpakkettenactie 2024

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door. Maar wat doe je als gezin als er geen geld is om deze dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wèl op vakantie gaan en wèl dit soort leuke dingen ondernemen. Present Smallingerland organiseert daarom de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen met kinderen een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties.

De inhoud van zo’n pakket? Denk aan bonnen voor ijsjes, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften, etc. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van de ontvangers en de mogelijkheden van de samenstellers: in overleg met de hulpverlener wordt per ontvanger een pakket op maat gemaakt.

Begeleid jij als hulpverlener van een van de maatschappelijke organisaties in Smallingerland een gezin waarin zo’n zomerpakket meer dan welkom is? Lees dan op de volgende pagina hoe het werkt en hoe jij een of meer van jouw cliënten kunt aanmelden. Je komt via deze link op de juiste pagina: LINK NAAR PAGINA HULPVERLENERS.

Zou jij het leuk vinden om een pakket samen te stellen? Of om dit samen met je gezin, wijkkring, vrienden etc. te doen? Je komt via deze link op de juiste pagina met meer informatie over de actie en hoe je je daarvoor kunt aanmelden: LINK NAAR PAGINA SAMENSTELLERS.

Misschien heb je geen tijd of inspiratie om een zomerpakket te maken maar wil je wel bijdragen aan deze actie? Je kunt via ons donatieformulier een gift overmaken. Wij zorgen er dan voor dat er een pakket gemaakt wordt. Klik hier om in het formulier te komen: donatieformulier.