FLY4U-DAG DRACHTEN

9 september 2023

Op zaterdag 9 september mochten 125 kinderen uit Drachten en omgeving en uit Zwolle als co-piloot samen met piloten van Stichting Fly4U een vliegtochtje boven Drachten maken. Fly4U organiseerde op de airstrip bij Drachten een volledig verzorgde dag, niet alleen voor deze kinderen maar ook voor hun ouders en broertjes en zusjes. Iedereen kon meedoen aan tal van activiteiten, zoals boogschieten, wandklimmen, graffiti maken, knutselen, nagels lakken of meerijden met een oude auto. En ook de inwendige mens kwam niets te kort: er kon volop genoten worden van de broodjes hamburger, ijsjes, tosti’s, poffertjes, koffie, fruit en fris. Zelfs aan zonnebrandcrème was op deze zonovergoten dag gedacht!

De kinderen die als co-piloot meevlogen, kregen na afloop een certificaat ter herinnering aan hun ‘vliegdoop’. Ook was er voor elk van hen een rugtasje met een waterbidon en een petje. Op de facebookpagina van Fly4U vind je een uitgebreid verslag.

Waarom op de site van Present Smallingerland melding wordt gemaakt van deze dag? Via Present Smallingerland in samenwerking met D0K16 (en via Present Zwolle) konden gezinnen zich aanmelden voor dit evenement. Wij waren dus zijdelings betrokken bij de organisatie van deze dag. Fly4U heeft met zo’n 125 vrijwilligers de dag voor alle bezoekers tot een groot succes gemaakt. Heel hartelijk dank voor deze onvergetelijke dag!