Zomerpakkettenactie van start!

14 april 2023

Voor velen van ons is de zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten, genieten van zon, strand of bos, en ga zo maar door. Maar wat als de zomer voor jou niet zo zonnig is, omdat er in jouw gezin door omstandigheden geen geld is om leuke dingen te doen?

Voor gezinnen in de gemeente Smallingerland die door omstandigheden onvoldoende financiële middelen hebben om deze zomer op vakantie te gaan, organiseert Stichting Present Smallingerland net als vorige jaren een zomerpakkettenactie. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties.

De inhoud van zo’n pakket? Denk aan bonnen voor ijsjes, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften, etc. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van de ontvangers en de mogelijkheden van de samenstellers: in overleg met de hulpverlener wordt per ontvanger een pakket op maat gemaakt.

Begeleid jij als hulpverlener van een van de maatschappelijke organisaties in Smallingerland een gezin waarin zo’n zomerpakket meer dan welkom is? Lees dan op de volgende pagina hoe het werkt en hoe jij een of meer van jouw cliënten kunt aanmelden. Je komt via deze link op de juiste pagina!

Wil je met gezin, bedrijf of team een pakket verzorgen? Kijk dan op onze website voor meer informatie en het aanmeldformulier. Je komt via deze link op de juiste pagina!