Pesto en Soep op duurzame speeldag

19 mei 2016

Present koppelt het aanbod van vrijwilligers aan vragen uit de lokale samenleving. Op vele creatieve manieren. Bijvoorbeeld met Pesto en Soep.
Begin van dit jaar werden wij benaderd door Mieke Voshol van BlossoMevents met een sympathiek gebaar en een geweldig aanbod. Onder het motto ‘Samen Groene stappen zetten’ organiseert Mieke kookworkshops, teambuilding in de natuur en stapelgroene activiteiten. Het komende jaar wil zij zich met haar bedrijf nadrukkelijker richten op het helpen van anderen. Hiervoor bedacht zij het volgende: iedere groep die bij haar een workshop of teambuilding doet, levert daarmee een financiële bijdrage aan een goed doel. Een percentage van de factuur en een eventuele extra vrijwillige bijdrage is bestemd voor één van de door Mieke gekozen doelen. Present is daar één van!

Mieke Voshol
Mieke Voshol BlossoMevents

Behalve een financiële bijdrage, wilde Mieke ook een actieve bijdrage leveren aan het werk van Present in Apeldoorn. En uiteraard is dat op het gebied van koken. Een aanbod waarmee je als Coördinator Projecten prima mee aan de slag kunt.
Nu is er op 24 juni een Duurzame Speeldag in Kerschoten. Deze speeldag wordt aangejaagd door pioniersplek De Sleutel, onderdeel van de geloofsgemeenschap de Open Hofkerk. Met project de Sleutel wil de gemeenschap een plek creëren waar kinderen zich welkom voelen, waar het kind centraal staat en kinderen door spel elkaar ontmoeten. Tijdens de Duurzame Speeldag kunnen de kinderen
heerlijk ravotten in zelfgemaakte hutten, bouwen met bamboe en ze kunnen hun kapotte speelgoed naar de poppendokter brengen. Ook hun ouders zijn welkom.

Verbinding
En daar maakte Present de verbinding met het aanbod van Mieke Voshol. Mieke gaat een groene kookworkshop geven. De Sleutel gaat ouders benaderen voor wie de workshop een verrijking zou kunnen zijn. Tijdens de Speeldag op vrijdag 24 juni maakt  Mieke samen met kinderen en hun ouders ‘Pesto en Soep’. Een gezonde en smakelijke verbinding!

Nathalie Spaans,
Coördinator projecten

Benieuwd of Present iets zou kunnen betekenen voor uw project? Neem contact op met Nathalie>

logo_blossoMevents (rgb kleuren)-1