Dit is Present

Dit zijn wij

Op veel plekken in Nederland zijn we Present. We hebben tientallen lokale stichtingen, zo ook in Apeldoorn. Al vele vrijwilligers vonden via ons hun weg naar kortdurende projecten in hun eigen buurt of regio. Hun werk vormt een welkome aanvulling op de bestaande professionele hulpverlening. Daarbij is zo’n project doorgaans voor de hulpgever en de ontvanger verrijkend.

Via Present Apeldoorn komen we bij veel mensen over de vloer. Tal van vrijwilligers gaan via ons voor een dag of dagdeel aan de slag. Opruimen, schoonmaken, schilderen of gewoon een bakje koffie en een luisterend oor. Het kan allemaal via Present.

Kantoor

Als Present Apeldoorn maken we deel uit van een landelijk netwerk. Het kantoor van Present Nederland met enkele betaalde krachten en vrijwilligers staat in Amersfoort.
Veel mensen zijn Present in Apeldoorn en overal in Nederland. We hebben ook een lokaal team en bestuur voor Present Apeldoorn. Hieronder lees je wie we zijn en waar je ons voor kunt bellen of mailen. Het team van Present Apeldoorn bestaat uit:

Aline Kroon

Geert Bos

Kantoorvrijwilliger

Geert Bos

Hieronder kun je kort kennismaken met onze bestuursleden.

Jaap Berends

Voorzitter

“Je kunt het zomaar minder treffen. Als je een beperking hebt of ziek wordt, als je een verkeerde keus maakt in je leven, als je moet vluchten uit een land met oorlog of honger of als je gewoon pech hebt. Je zit zomaar in de problemen, ook in Apeldoorn. Dan is het fijn dat er een club is die kan bemiddelen in hulp. Mensen die door Present de kans krijgen om goed te doen, je even een helpende hand te reiken en die daar vaak mooie ontmoetingen voor terug krijgen. Dit heb ik zelf bij Present projecten ervaren. Daarom zet ik me graag in voor het bestuur van Present."

Joke Pennings

"Graag stel ik mij aan u voor: Mijn naam is Joke Pennings, partner van Luc, moeder van 4 kinderen en oma, een geuzennaam…, van 5 kleinkinderen. In het dagelijks leven werk ik als kleine zelfstandige op bestuursniveau aan onderwijs en kwaliteit binnen het primair onderwijs. Ik ben ruim 2 jaar lid van het bestuur van de Stichting Present Apeldoorn. Maatschappelijke betrokkenheid is verweven met mijn zijn, naast mijn gezin, geloof en onderwijs. Ik ben lid van de Protestantse gemeente rond de Jachtlaankerk/Kapel Hoog Soeren, de afgelopen jaren als ouderling. Sinds dit jaar ben ik bestuurslid bij CDA Apeldoorn. Bij Present komen vele aspecten binnen onze samenleving bij elkaar. We kiezen voor wij, in plaats van ik, en zorgen we voor elkaar. We helpen elkaar op allerlei mogelijke manieren. Dat zien we terug in de mooie projecten van Present Apeldoorn. Mooi om samen de verbinding tussen professionals in de zorg/welzijn en vrijwilligers te maken. Stichting Present spreekt me aan: We gaan niet voor ‘ons-zelf’, maar voor ‘ons-allemaal’. We staan in het midden: midden tussen de mensen."

Arjen Sietsma

“Toen ik gevraagd werd voor het bestuur van Present Apeldoorn heb ik niet lang hoeven nadenken. Present slaagt er al vele jaren in om bedrijven en particulieren die iets willen doen te koppelen aan de behoeften van medeburgers. Present is een praktisch ingestelde, no-nonsense organisatie die het verschil maakt en waar dingen echt gebeuren. Present zorgt voor veel blije gezichten, en maakt geen enkel onderscheid op gebied van ras, religie, leeftijd of afkomst."

Emanuel Veldhuis

Penningmeester

Johan Hilferink

Muhammed Asilsoy

Contact

Wil je graag in contact komen met een van onze bestuurders? Neem gerust contact met ons op.